محبوبیت ترامپ به 44% کاهش پیدا کرد

© AP Photo / Evan Vucciمحبوبیت ترامپ به 44% کاهش پیدا کرد
محبوبیت ترامپ به 44% کاهش پیدا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده درپس زمینه تعطیلی دولت آمریکا کاهش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل و شرکت تحقیقاتی هریس ایکس، محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده درپس زمینه تعطیلی دولت آمریکا به 44 درصد کاهش یافت.

در ماه دسامبر محبوبیت ترامپ 47 درصد بود. این نظرسنجی از تاریخ 8 تا 11 ژانویه انجام شد و در آن 3015 آمریکایی حضور داشتند. خطا در این نظر سنجی مثبت یا منفی 1.78 درصد است.

تعطیلی دولت آمریکا در روز شنبه رکورد طولانی ترین تعطیلی را در تاریخ آمریکا شکست. رکورد قبلی طولانی‌ترین زمان تعطیلی دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون در سال 1995-1996 با 21 روزتعطیل شدن دولت به ثبت رسیده بود.

اصرار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تأمین بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای احداث یک دیوار حائل در مرز مکزیک و امتناع نماینده‌های دموکرات کنگره از موافقت با آن واشنگتن را فلج کرده است. ترامپ که در دوران رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود پول ساخت دیوار را از مکزیکی‌ها خواهد گرفت اکنون خواستار تأمین بودجه آن از سوی کنگره شده است. او به تلافی عدم همراهی نهاد قانونگذار آمریکا از امضای بودجه وزارتخانه‌های دولتی خودداری کرده است.

ترامپ قبلاً تهدید کرده آماده است برای تأمین هزینه دیوار مرزی دولت را تا ماه‌ها تعطیل نگاه دارد. او همچنین تهدید کرده ممکن است از اختیاراتش برای اعلام وضعیت اضطرار ملی استفاده کرده و بدون مجوز کنگره بودجه احداث این دیوار را تأمین کند. او روز جمعه، علی‌رغم این گفت که برای اعلام وضعیت اضطراری عجله‌ای ندارد. ترامپ گفت: «این کار را خیلی سریع‌ انجام نخواهم داد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала