آیا می توان سرعت پرینترهای سه بعدی را افزایش داد؟

© Depositphotos.com / Stockassoچاپگر سه بعدی
چاپگر سه بعدی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چاپگرهای سه بعدی جسم طراحی شده کامپیوتری را به صورت لایه ای چاپ می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه علمی «ساینس ادونس»، از نور برای افزایش سرعت پرینترهای سه بعدی استفاده می شود.

محققان دانشگاه میشیگان آمریکا با استفاده از ترکیب خاصی از رزین و نور توانستند محصول نهایی را 100 برابر سریع تر با کمک چاپگر تولید کنند.

پرینترها یا چاپگرهای سه بعدی یکی از روش های  additive manufacturing به شمار می آیند که  جسم طراحی شده توسط رایانه را به صورت لایه ای چاپ می کنند. این چاپگرها به عنوان عامل متحول کننده صنعت ساخت در زمینه های متعددی چون پزشکی، جواهرسازی، معماری، صنعت پوشاک، خرده فروشی، خودروسازی و آموزش با ساخت قطعات مختلف و حتی کل یک دستگاه کاربرد دارند.

چاپگرهای سه بعدی فناوری های مختلف دارند و از مواد گوناگونی استفاده می کنند. دستگاه دیگر digital light processing فرایند دیجیتال نوری است که مواد مورد استفاده آن رزین حساس به نور، پلیمرها و سرامیک هاست.

بر اساس این تحقیقات، روش یادشده به طور مشخص رزین روی شیشه ای که نور از آن عبور می کند به شکل جامد درمی آید و مانع از روند پرینت در بدو امر می شود. با ایجاد منطقه ای وسیع که جامدسازی رزین در آن روی نمی دهد، می توان از رزین های ضخیم تر با قوی کردن مواد افزایشی پودری برای تولید محصولات مقاوم تر استفاده کرد. این روش همچنین به بهترین شکل انسجام ساختاری پرینت سه بعدی با استفاده از فیلامنت را حفظ می کند، همانطور که آن محصولات نقاط ضعفی را در حد فاصل لایه های مختلف دارند.

این گروه همچنین در روش خود به جای اینکه فقط روند جامد شدن پرینت های دو بعدی را کنترل کنند، می توانند دو نوع نوری را در دستگاه تدارک دیده اند که رزین را نزدیک شیشه نوررسان جامد و سخت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала