حمله به سفارت ایران در هلند + فیلم

© Fotolia / Arkantoحمله به سفارت ایران در هلند + فیلم
حمله به سفارت ایران در هلند + فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه هلندی با انتشار فیلمی از حمله به سفارت ایران در شهر «لاهه» هلند خبر داده است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برترین ها،حساب رسمی پرتیراژترین روزنامه هلند «De Telegraaf» در توئیتر و «یوتیوب» فیلمی منتشر کرده که عده‌ای را در حال حمله به سفارت ایران و بالا رفتن از نرده‌های آن نشان می‌دهد. یکی از افرادی که در این فیلم دیده می‌شود پرچمی به دست دارد که ظاهراً مربوط به گروهک «الاحوازیه» است.
«راف سانچز»، خبرنگار روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» نیز هنگام بازنشر این فیلم تأیید کرده عوامل حمله از فعالان الاحوازیه هستند.
یکی از صحنه‌های فیلم منتشر شده نشان می‌دهد عاملان تعرض به سفارت به سمت نیروهای پلیس که قصد مقابله با آنها دارند هم حمله‌ور می‌شوند.
این فیلم یک روز پس از آن منتشر شده که اتحادیه اروپا بر پایه ادعاهای دانمارک، اولین دور تحریم‌ها علیه ایران بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای برجام را اعمال کرد.
پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد. ایران قویاً این ادعا را تکذیب کرده است.
به گزارش تسنیم در پی این حادثه ، سفیر ایران در تماس با مقامات هلند بر حفظ امنیت دیپلمات ها و سفارت جمهوری اسلامی در این کشور تاکید کرد.
این خبرگزاری اطلاع می دهد تعدادی از عناصر وابسته به گروهک تروریستی الاهوازیه با حضور در مقابل سفارت و سردادن شعار و پرتاب سنگ و بطری قصد بالا رفتن از ساختمان مجاور سفارت را داشتند که بلافاصله توسط نیروهای پلیس هلند دستگیر شدند و هیچ گونه آسیبی به ساختمان و کارکنان سفارت نرسید.
دکتر علیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه در تماس با مقامات وزارت امور خارجه هلند ضمن انتقاد از حضور و فعالیت تروریستها در هلند ،بر مسئولیت دولت این کشور در جهت تامین امنیت ساختمانها و کارکنان سفارت ایران تاکید و مقامات هلندی نیز با ابراز تاسف از این اقدام بر تضمین امنیت اماکن نمایندگی و کارکنان سفارت تاکید کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала