پیش بینی بانک جهانی درباره وضعیت آتی اقتصاد ایران

© Fotolia / Borna_Mirپیش بینی بانک جهانی درباره وضعیت اقتصاد ایران
پیش بینی بانک جهانی درباره وضعیت اقتصاد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک جهانی در گزارشی با اشاره به اینکه تاثیر تحریم های ایران بر بازار نفت پس از پایان معافیت های اعلام شده آمریکا برای خریداران نفت این کشور مشخص نیست، اعلام کرد: برخی اقتصادهای بزرگ که در سال 2018 شاهد کاهش فعالیت بودند مانند ایران، در سال 2019 بهبود خواهند یافت.

به گزارش روز چهارشنبه اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در گزارش جدید ماه ژانویه بانک جهانی با عنوان 'دورنماهای اقتصادجهانی' آمده است: تداوم کاهش تولید نفت ونزوئلا و همچنین نگرانی های بازار نفت درباره تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران موجب افزایش قیمت نفت خام برنت شد که در اوایل ماه اکتبر به اوج 86 دلار در هر بشکه رسید. با این حال، قیمت ها در ماه نوامبر با اعلام معافیت های موقتی برای هشت کشور از جمله چین و هند در زمینه خرید نفت از ایران به شدت کاهش یافت.
این گزارش می افزاید:درباره تاثیر کامل تحریم های ایران (بر بازار نفت) پس از پایان معافیت های صادر شده برای خریداران نفت ایران، ابهام و عدم قطعیت زیادی وجود دارد.

از سرگیری مبادلات ایران و چین - اسپوتنیک ایران
از سرگیری مبادلات ایران و چین

دربخش دیگری از گزارش بانک جهانی آمده است:پیش بینی می شود که رشد اقتصادی درکشورهای'بازارهای نوظهور واقتصادهای در حال توسعه' (EMDEs) در سال 2020 به رقم 4.5درصد افزایش یابد. برخی از اقتصادهای بزرگ که در سال 2018 شاهد کاهش فعالیت بودند مانند ایران ، آرژانتین و آنگولا در سال 2019 به تدریج بهبود خواهند یافت.
بانک جهانی چشم انداز اقتصاد بین المللی در 2019 میلادی را 'آسمانی تاریک' توصیف کرد و نوشت: سال گذشته شاهد آن بودیم که تجارت بین الملل وسرمایه گذاری با کاستی و کاهش مواجه شد و تنش های تجاری شدت گرفت وچندین بازار عمده جهانی تحت فشارهای مالی قرار گرفتند.
بانک جهانی افزود:به رغم چالش های موجود در ارتباط با این کاستی ها، انتظار می رود توسعه اقتصادی و رشد بازارها در سال 2019 میلادی بدون تغییر و در وضعیتی ثابت بماند.
به نوشته تارنمای بانک جهانی، برخاستن اقتصادهایی که متکی به صادرات کالا بودند، روندی کندی خواهد داشت و رشد در بسیاری از اقتصادها نیز انتظار می رود روندی آرام داشته باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала