کمیسیون امنیت ملی ایران، ادعای کارگر شرکت هفت تپه را بررسی می کند

© Fotolia / Branislavکمیسیون امنیت ملی ایران، ادعای کارگر شرکت هفت تپه را بررسی می کند
کمیسیون امنیت ملی ایران، ادعای کارگر شرکت هفت تپه را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسماعیل بخشی، فعال کارگری شرکت نیشکر هفت‌تپه نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزیر اطلاعات ایران منتشر کرد و گفت که در زمان بازداشت 25 روزه شکنجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، اسماعیل بخشی، فعال کارگری شرکت نیشکر هفت‌تپه که در جریان اعتراضات کارگران این شرکت در آبان‌ گذشته دستگیر و در آذر با تودیع وثیقه آزاد شد، نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزیر اطلاعات منتشر کرد. او در این نامه مدعی شد که در زمان بازداشت 25 روزه شکنجه شده است.

علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: درخصوص ادعاهای اسماعیل بخشی به آقای لاریجانی (رییس مجلس شورای اسلامی) پیشنهاد دادم کمیسیون امنیت ملی موضوع را رسیدگی کند که موافقت داشتند.

وی اضافه کرد: با رییس کمیسیون هم طرح موضوع داشتم و قرار شد دراولین فرصت با حضور وزیر اطلاعات به همه ادعاها در کمیسیون رسیدگی دقیق شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پیام توییتری خود تاکید کرد: حقوق شهروندی نیازمند نظارت بیشتر است.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز از دیگر چهره‌هایی است که برای واکنش نشان دادن به نامه اسماعیل بخشی، ‌فضای مجازی را انتخاب کرده است. زیباکلام در توییتر نوشت: "اگر حتی نیمی از حرف‌های اسماعیل بخشی واقعیت داشته ‌باشد، این سوال مطرح می‌شود که چرا او را آن‌گونه شکنجه کرده‌اند؟"

او ادامه داده: "او نه متهم به جاسوسی بوده، نه ارتباط با بیگانگان، نه دست داشتن در اقدامات تروریستی، ‌نه عضو گروه برانداز و نه هیچ اقدام دیگری که برای اقرار و اعتراف، مامورین او را شکنجه کرده ‌باشند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала