پیشنهاد تسلیحاتی جدید آمریکا به ترکیه

CC BY-SA 4.0 / Qrmoo3 / پیشنهاد تسلیحاتی جدید آمریکا به ترکیه
پیشنهاد تسلیحاتی جدید آمریکا به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا برای فروش چندین میلیارد دلاری سامانه دفاع موشکی پاتریوت به طور رسمی به ترکیه پیشنهادی ارائه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی گزارش کرده است که آمریکا به طور رسمی به ترکیه پیشنهادی برای فروش سامانه دفاع موشکی پاتریوت ارائه کرده است که اقدامی برای افزایش فشار بر خرید سامانه S-400روسیه از سوی ترکیه است.
این خبرگزاری به نقل از مقامات از مذاکره هیئتی از نمایندگان آمریکا با همتایان ترکیه‌ای خود در بخش صنایع دفاعی، وزارت امور خارجه و وزارت دفاع خبر داده است. به گزارش آناتولی، هیئت آمریکایی پیشنهاد فروش سامانه پاتریوت را به ترکیه ارائه کرده اما جزییاتی را در این خصوص بیان نکرده است.

Зенитно-ракетные комплексы Триумф С-400 на аэродроме города Пушкина - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کارشناس نظامی: یک اس – 400 روسی به جای چهار پاتریوت آمریکایی

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که وزارت خارجه آمریکا روز 18 دسامبر احتمال فروش نظامی خارجی سامانه دفاع موشکی پاتریوت به ترکیه به ارزش حدود 3.5 میلیارد دلار را تایید کرد.
بر اساس اعلام نهاد همکاری امنیت دفاعی، وزارت امور خارجه آمریکا فروش 80 موشک پیشرفته هدایت شونده ام‌آی‌ام-۱۰۴، 60 افزایش‌دهنده برد موشک و تجهیزات جانبی را تایید کرده و به کنگره آمریکا نیز درباره این فروش‌ها اطلاع داده است.
ترکیه گفته است سیستم دفاع موشکی پاتریوت را خریداری می‌کند، اما نه به شرط لغو خرید سامانه دفاع موشکیS-400 روسیه.
منابع دیپلماتیک ترکیه می‌گویند، امکان لغو خرید سامانه S-400 "صفر" است.
با این حال آمریکا از خرید سامانه S-400 از سوی ترکیه به دلیل احتمال به خطر افتادن امنیت پرواز جنگنده‌هایF-35 ابراز نگرانی کرده است. ترکیه برای نوسازی ناوگان هوایی خود این جنگنده‌ها را خریداری کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала