چرا نظامیان آمریکایی از موشک‌های ساخت کشور خود می ترسند؟

© AFP 2023 / Delil Souleimanچرا نظامیان آمریکایی از موشک‌های ساخت کشور خود می ترسند؟
چرا نظامیان آمریکایی از موشک‌های ساخت کشور خود می ترسند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک‌های هدایت شونده ضد زرهی که آمریکا در گذشته در اختیار کشورهای وابسته به خود قرار داده اکنون موجب ترس نظامیان آمریکایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در برنامه شبکه تلویزیونی اسکای نیوز گفته می شود موشک های هدایت شونده ضد زرهی که آمریکا در گذشته در اختیار کشورها و گروه های وابسته به خود قرار داده اکنون موجب ترس نظامیان آمریکایی شده است.
بر این اساس، بسیاری از موشک های آمریکایی اکنون در اختیار گروه هایی همچون داعش و القاعده قرار دارد که دشمن آمریکا به شمار می روند. این در حالی است که آمریکا حدود 2 هزار نظامی در سوریه، 5 هزار نظامی در عراق و 14 هزار نظامی در افغانستان مستقر کرده است.
گزارش ها حاکی از آن است که سامانه های موشک های ضد تانکی که آمریکا به همپیمانان خود در منطقه خاورمیانه داده است اکنون به تهدیدی بزرگ برای نیروهای آمریکا در منطقه تبدیل شده است. ناظران معتقدند این موشک ها اکنون در اختیار گروه های تروریستی چون القاعده و داعش قرار گرفته است؛ موشک هایی که گروه های تروریستی توانستند در خلال جنگ سوریه بدان دست یابند.
آمریکا در سال 2013 موشک هدایت شونده ضد تانک (ATGM) به نظامیان مخالف نظام بشار اسد در سوریه داد اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از چهار سال، جلوی صادرات سلاح به سوریه را گرفت چرا که معتقد بود این سلاح ها در اختیار گروه های تروریستی چون القاعده قرار می گیرد.
کارشناسان نظامی معتقدند ممکن است آمریکا با خطر همان موشک هایی که در منطقه خاورمیانه توزیع کرده، روبرو شود. موشک هایی که از راه دور هدایت می شود و به هدف برخورد می کند.
کارشناسان نظامی معتقدند آمریکا پیوسته به دنبال به روز کردن تانک های خود است اما موشک های هدایت شونده ضد تانک آمریکایی که در اختیار گروه های تروریستی قرار گرفته است خطری جدی برای منافع این کشور به شمار می رود.
این سلاح های آمریکایی به وفور و به صورت گسترده در میدان های نبرد در خاورمیانه وجود دارد مساله ای که دلیل اصلی آن رقابت تسلیحاتی است که بین کشورهای مختلف وجود دارد و کشورهای منطقه نیز نمایندگان و گروه های وابسته به خود را نیز مسلح می کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала