نجات تعدادی از گروگان های داعش

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر نجات تعدادی از گروگان های داعش
نجات تعدادی از گروگان های داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از شیوخ قبیله «الزیادین» لیبی روز سه شنبه اعلام کرد افراد این قبیله موفق شدند 22 گروگان را از چنگال عناصر داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) در منطقه «تازربو » واقع در شرق لیبی نجات دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تارنمای «الوسط » لیبی به نقل از «زیدان ناجم» نوشت، داعش چندی پیش 9 نفر از اعضای قبیله الزیادین را ربوده بود و شایعه شده بود آن ها را به قتل رسانده است اما با حمله به مخفیگاه های آن ها در یک مزرعه در منطقه میان تراغن و غدوه، این 9 نفر همراه با 13 نفر دیگر آزاد شدند.
صفجه رسمی قبیله الزیادین در فیس بوک نیز نوشت، در جریان عملیات آزادسازی گروگان ها دو نفر کشته شده و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.
تارنمای لیبیایی «المتوسط » نیز روز سه شنبه از حمله انتحاری داعش به یک مرکز پلیس در شهر «غدوه » واقع در 60 کیلومتری شهر سبها خبر داد.
رسانه های لیبیایی هنوز گزارشی در خصوص قربانیان احتمالی این حمله تروریستی منتشر نکرده اند.
داعش سه شنبه هفته گذشته نیز به وزارت خارجه لیبی در طرابلس حمله کرده و در این حمله سه نفر کشته شده و 9 تن دیگر زخمی شدند.
شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی دوشنبه هفته گذشته و به مناسبت دومین سالروز آزادسازی شهر سرت از چنگال عناصر داعشی، تاکید کرد با آزادسازی سرت، سازمان تروریستی داعش به طور کامل از بین نرفته است و باید عملیات رصد و تعقیب داعشی ها ادامه یابد.
شهر سرت واقع در شمال لیبی و 450 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت این کشور، از بهار 2015 تا اواخر پاییز 2016 مرکز تجمع و حکومت داعشی ها در لیبی بود اما این گروه تروریستی مغلوب نیروهای موسوم به 'بنیان مرصوص' شورای ریاستی لیبی شده و از این شهر عقب نشینی کرد. از آن زمان تاکنون این گروه در اطراف شهر سرت حضور دارد و گاهی به نیروهای دولتی حمله می کند.
لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ «معمر قذافی» در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی رو به رو است.
اکنون دو دولت شامل دولت 'وفاق ملی' به ریاست 'السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند، در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала