آیا پاسخ نظامی کشورهای غربی به روسیه در دریای سیاه جدی است؟

© Photo / Public domain/Tech. Sgt. Cody H. Ramirez/USAFآیا پاسخ نظامی کشورهای غربی به روسیه در دریای سیاه جدی است؟
آیا پاسخ نظامی کشورهای غربی به روسیه در دریای سیاه جدی است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اوایل دسامبر ناو نیروی دریایی بریتانیا "اکو" به عنوان پاسخی به "عملیات تجاوزکارانه" روسیه دردریای سیاه ، وارد بندر ادسا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "نشنال اینترست"، "اکو" چند هفته پس از حادثه تنگه کرچ در رابطه با نقض مرز روسیه از سوی سه شناور نیروی دریایی اوکراین وارد اوکراین شد. آنها به صورت خطرناک مانور می دادند، به خواسته های قانونی مقامات روسی توجهی نکردند و توسط نیروهای روسی توقیف شدند. این سه کشتی حامل 24 نظامی اوکراین از جمله ماموران سازمان امنیت این کشور بودند که طبق اطلاعات سازمان امنیت روسیه این دسیسه را هماهنگ می کردند.
در این میان "اکو" ناو چند منظوره ای است که می تواند فقط ماموریت های علمی را اجرا کند. این ناو فقط به دو توپ 20 میلیمتری و چند مسلسل سنگین مسلح است. به این ترتیب ناو بریتانیایی حتی در مقایسه با ناوچه های اوکراینی متخلف توقیف شده، دارای تسلیحات کمتری است.
نشریه "نشنال اینترست"می نویسد کوین ویلیامسون، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد ورود ناو اکو به دریایی سیاه به منزله هشدار به روسیه بوده و به معنای ان است که اوکراین می تواند روی بریتانیا به عنوان یک شریک مطمئن حساب کند اما در اینکه این ناو بتواند در برابر یک حمله گسترده ایستادگی کند، شک و تردید وجود دارد.

آمریکا قطعنامه ای علیه اقدامات روسیه در تنگه کرچ تصویب کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا قطعنامه ای علیه اقدامات روسیه در تنگه کرچ تصویب کرد

نشریه "نشنال اینترست" اضافه می کند که این یگانه نمونه چنین حمایتی از اوکراین نیست. از جمله در اوایل دسامبر هواپیمای شناسایی OC-135 نیروی هوایی آمریکا طبق درخواست کی یف بر فراز اوکراین پرواز کرد. پنتاگون اعلام کرده بود هدف این پرواز اثبات وفاداری آمریکا به اوکراین و دیگر کشورهای شریک است اما در واقع این هواپیما فقط بر فراز نواحی امن و در فاصله دور از دنباس و کریمه پرواز کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала