افزایش محسوس قیمت نفت

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiافزایش محسوس قیمت نفت
افزایش محسوس قیمت نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با رشد حدود ٩ درصدی به ٥٥ دلار جهش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر ، سی ان بی سی می نویسد چهارشنبه شب، درحالی‌که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند که سقوط سنگین قیمت نفت در شب کریسمس که آن را به پایین‌ترین سطح ۱.۵ سال گذشته برده بود، خیلی زیادی و خیلی سریع بوده است، قیمت‌ها سقوط خود را جبران کردند.
قیمت ‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دبلیوتی‌آی، ۴.۱۵ دلار یا ۹.۷۶ درصد جهش کرد تا به ۴۶.۶۸ دلار برسد. این درحالیست که این شاخص نفتی در روز دوشنبه با سقوط سنگین ۶.۷ درصدی به پایین‌ترین قیمت یک و نیم ساله خود رسیده بود.
همچنین قیمت خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۴.۴۷ دلار یا ۸.۸۰ درصد جهش کرد تا در ساعت ۲۴:۱۲ به وقت تهران، به ۵۵.۲۴ دلار برسد. قیمت نفت برنت در معاملات امروز تا ۴۹.۹۳ دلار هم سقوط کرده بود که پایین‌ترین نرخ آن از جولای ۲۰۱۷ تا کنون است. این درحالیست که این شاخص نفتی در جلسه معاملاتی قبلی، ۶.۲ درصد از قیمت خود را از دست داده بود.
برنادت جانسون، معاون اول شرکت اطلاعات بازار دریلینگ اینفو در دنور آمریکا، می ‌گوید: بازارها هنوز واقعا در مورد تقاضا نگران هستند. سقوط بزرگ قیمت و موج به فروشی که در بازار ایجاد کرد، نشانی از تقویت چشم‌انداز تقاضا نداشت، اما سقوط قیمت‌ها خیلی سریع و خیلی زیادی بود و ما همچنان معتقدیم ۴۵ دلار بیش از حد پایین است.
تحلیل‌گران تودور، پیکرینگ اند هولت، نوشتند: موج فروش نفت و سقوط قیمت‌ها بیشتر از این که ناشی از داده‌های تکنیکال و اساسی بازارهای نفت باشد، تحت تاثیر سقوط شدید بازارهای مالی دیگر انجام شد. افزایش نوسانات در بازار سهام و رشد نگرانی‌های کلان اقتصادی، بر برخی کلاس‌های سرمایه تاثیری منفی داشت.
ایگور سچین، رییس شرکت نفت روسی روس‌نفت، قیمت نفت را بین ۵۰ تا ۵۳ دلار برای ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرد که خیلی زیاد با ۸۶ دلار، رکورد اخیر ماه اکتبر قیمت‌ها، که رکورد ۴ ساله آن هم می‌باشد، فاصله دارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала