سخنان ترامپ درباره وضعیت اسرائیل

© REUTERS / Jonathan Ernstسخنان ترامپ درباره وضعیت اسرائیل
سخنان ترامپ درباره وضعیت اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تاثیر خروج نظامیان کشورش از سوریه بر اسرائیل تاکید کرد: ما هر سال میلیاردها دلار برای امنیت اسرائیل پول داده‌ایم و بنابراین وضع اسرائیل بسیار خوب خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مسیر بازگشت از عراق به خبرنگاران گفت: من با بی‌بی‌ (بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیراسرائیل) صحبت کرده‌ام. به بی‌بی‌ گفتم شما می‌دانید که ما هر سال ۴.۵ میلیارد دلار به اسرائیل داده‌ایم. آنها در دفاع از خودشان خیلی خوب خواهند بود.
او افزود: من بودم که سفارتخانه را به اورشلیم (قدس) انتقال دادم. من بودم که تمایل داشتم این کار انجام شود. بنابراین، این طوری است- ما قصد داریم خیلی مراقب اسرائیل باشیم. اسرائیل خوب خواهد بود. ما سالی ۴.۵ میلیارد دلار پول به اسرائیل می‌دهیم و صادقانه بگوییم اگر نگاهی به حساب و کتاب‌ها بیندازید، خیلی بیشتر از اینها کمک کرده‌ایم. آنها کارشان را خوب انجام دادند.
دونالد ترامپ ۱۹ دسامبر اعلام کرد واشنگتن حدود ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد. او چهارشنبه در سفری غیر منتظره به عراق هم از تصمیم برای خارج کردن نظامیان کشورش از سوریه دفاع کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала