اسرائیل: به اقدامات خود علیه حضور نظامی ایران در سوریه ادامه می‌دهیم

© AP Photo / Sebastian Scheinerاسرائیل: به اقدامات خود علیه حضور نظامی ایران در سوریه ادامه می‌دهیم
اسرائیل: به اقدامات خود علیه حضور نظامی ایران در سوریه ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر در مورد حملات دیروز کشورش به سوریه خودداری نمود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه پس از حملات هوایی در حومه دمشق گفت: اسرائیل همچنان به اقدامات خود علیه حضور نظامی ایران در سوریه ادامه می‌دهد و قصد ندارد عملیات خود را محدود کند.

حمله هوایی اسرائیل به سوریه در لحظه فرود هواپیما های مسافربری در فرودگاه های دمشق و بیروت - اسپوتنیک ایران
حمله هوایی اسرائیل به سوریه در لحظه فرود هواپیماهای مسافربری در فرودگاه های دمشق و بیروت

در سخنرانی مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خلبان، نه نتانیاهو و نه نمایندگان نیروهای ارتش به طور خاص به رویدادهای دیروز که از طرف روسیه و سوریه به اقدامات تحریک آمیز و نقض قوانین بین المللی متهم شده بودند، اشاره‌ای نکردند.
نتانیاهو در بیانیه‌ای که توسط دفتر وی منتشر شد گفت: ما آماده نیستیم که حضور نظامی ایران در سوریه را که علیه ما است، بپذیریم. ما به طور جدی و قاطعانه علیه این حضور مخصوصا در این روزها عمل می کنیم.
وی همچنین افزود: من گفتم که در صورت لزوم از اقدامی دریغ نخواهیم کرد. از ما درخواست می‌شود و ما هم به آن عمل میکنیم. نتانیاهو بار دیگر با اشاره به خروج نظامی آمریکا از سوریه گفت که سیاست اسرائیل در این راستا تغییر نخواهد کرد.
پیش از این سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که شب گذشته نیروی هوایی اسرائیل به حومه دمشق حمله موشکی انجام داده است اما اکثریت موشک ها قبل از رسیدن به زمین منهدم شده اند. اعلام شد بر اثر این حمله سه نظامی سوری زخمی شده و یک انبار مهمات آسیب دیده است. این حمله 1.5 ساعت طول کشیده که بطور بی سابقه ای طولانی محسوب می شود.
وزارت خارجه روسیه در این ارتباط اعلام نمود که مسکو به شدت نگران "حقیقت حملات و نحوه انجام آنها" که همراه با "نقض شدید" حاکمیت سوریه و مقررات قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد میباشد، است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала