پلاستیک گیاهی

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر جلبک
جلبک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از گیاه برای ساخت پلاستیک استفاده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«ساینس دیلی»، برای ساخت پلاستیک زیست تخریب پذیر می توان از جلبک دریایی استفاده کرد.

در آمریکا با استفاده از میکروارگانیسم هایی که از جلبک دریایی تغذیه می کنند، نوعی پلاستیک زیست تخریب پذیر ساخته اند.

باکتری - اسپوتنیک ایران
کشف اعجاب آور زیست شناسان روسیه

کارخانجات برای ساخت پلاستیک زیست تخریب پذیر در مقیاس وسیع، از گیاهانی بهره می برند که تولید آن ها مستلزم به کارگیری زمین های کشاورزی و آب شیرین است.

اما محققان ساخت این نوع پلاستیک در کشورهایی مانند چین و هندوستان که دچار کمبود آب شیرین هستند را با استفاده از میکروارگانیسم های موجود در آب شور فراهم می کنند.

در حال حاضر محققان تحقیقات خود را برای شناسایی بهترین باکتری ها و جلبک های آب شور به منظور تولید پلیمرهای موردنیاز در ساخت پلاستیک های زیستی با ویژگی های مختلف، ادامه می دهند.

تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر علاوه بر این که موجب کاهش آسیب های وارد بر محیط زیست می شود،اتکای صنعت پلاستیک به سوخت های فسیلی را کاهش خواهد داد.

چندی پیش، وزارت انرژی آمریکا یک بورس 2 میلیون دلاری را به زیست شناسان سن دیه گو اختصاص داد تا تکنیک های مقرون به صرفه ای را برای تولید پلیمرهای پلاستیکی با استفاده از جلبک ها توسعه دهند.

مرکز تنوع زیستی گزارش داد که میلیون ها تن پلاستیک حدود 40 درصد از سطح آب های جهان را پوشانده اند که اگر این وضعیت ادامه یابد تا سال 2050 میلادی وزن این ضایعات پلاستیکی بیش از وزن تمام ماهیان موجود در دریاها خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала