افشاگری عجیب و غافلگیرکننده از شخصیت خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamaliافشاگری عجیب و غافلگیرکننده از شخصیت خاشقجی
افشاگری عجیب و غافلگیرکننده از شخصیت خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بخش عجیب و غافلگیر کننده ی از شخصیت جمال خاشقجی ، روزنامه نگار مقتول عربستانی فاش شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست درخصوص زندگی « جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول عربستانی از جمله در ماه‌های اخیر حیاتش، اینطور نوشت: بزرگ‌ترین خطای خاشقجی ارتباط وی با سازمانی بود که از سوی قطر، که دشمن منطقه‌ای عربستان سعودی محسوب می‌شود، حمایت می شود.
واشنگتن پست در این زمینه به طور مفصل گزارش داد:پیام‌های مکتوب میان خاشقجی و مدیر اجرایی در موسسه بین‌المللی قطر گویای آن است که «ماجی میشل سالم» مدیر اجرایی در موسسه قطری گاهی محتوای مقالاتی را آماده می‌کرد که جمال آنها را برای چاپ به واشنگتن‌پست می‌داد.
ماجی میشل سالم، که دیپلمات سابق آمریکایی است، در دفاع از روابطش با خاشقجی بیان داشت که هرگونه کمکی‌ که به خاشقجی می‌کرد دوستانه بوده و سعی اش بر این بود که دوستش در ایالات متحده موفق باشد.
این دیپلمات سابق آمریکایی افزود که توانمندی‌های خاشقجی در زبان انگلیسی ضعیف بود و این موسسه نیز به خاشقجی چیزی پرداخت نمی‌کرده و به نیابت از قطر، برای تاثیر گذاشتن روی مقالات وی کوششی به خرج نمی داد.
واشنگتن‌پست افشا می کند که ماجی میشل موضوعاتی را نیز پیشنهاد داده و محتوی آنها را آماده می‌کرد و حتی فراتر از آن، «خاشقجی را برای اتخاذ مواضعی سختگیرانه علیه حکومت سعودی تحریک می‌نمود».
به نقل از این روزنامه آمریکایی، موسسه قطری مترجمی را هم در اختیار خاشقجی گذاشته بود که این مترجم به او در نوشتن مقاله‌هایش کمک می‌کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала