ایران در بین کشورهای اسلامی در زمینه تولید علم نانو صدرنشین شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ایران در بین کشورهای اسلامی در زمینه تولید علم نانو صدر نشین شد
ایران در بین کشورهای اسلامی در زمینه تولید علم نانو صدر نشین شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران، ترکیه و مالزی در حوزه تولید علم نانو در بین کشورهای اسلامی رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جعفر مهراد، بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: با در نظر گرفتن تعداد دانشگاه هایی که هر کدام بین سال های 2015 تا 2018 بیش از 100 مقاله فناوری نانو تولید کرده اند ایران، ترکیه و مالزی سه کشور برتر اسلامی هستند که رتبه های اول تا سوم تولید علم را در این حوزه موضوعی به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه افزود: تعداد دانشگاه های فعال در پژوهش های نانو در بین این سه کشور ایران، ترکیه و مالزی به ترتیب 46، 11 و 10 دانشگاه می باشد. کشور های مصر، عربستان سعودی، تونس، پاکستان و قطر هر کدام با 9، 6، 4، 3 و یک دانشگاه فعال در نشر مقالات پژوهشی پیرامون فناوری نانو در بین سایر کشورهای اسلامی رتبه های بعدی را در اختیار دارند.

جعفر مهراد با اشاره به 20 دانشگاه پیشرو کشورهای اسلامی، بر اساس تعداد مقالات فناوری نانو، نمایه شده در ای اس ای، در بازه زمانی مذکور گفت: در راس این 20 دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی ایران قرار دارد که با احتساب انتشارات کل شعبه های این دانشگاه در داخل و خارج کشور، به 7741 مقاله می رسد. شاخص h این دانشگاه در سال 2017 میلادی 25 است که بر اساس رتبه بندی موضوعی شانگهای در سال 2018 میلادی، رتبه این دانشگاه در حوزه علم و فناوری نانو در دامنه ای بین 301 تا 400 قرار دارد. رتبه دوم از آن دانشگاه ملک عبدالعزیز در عربستان سعودی است وجایگاه سوم در این رتبه بندی مربوط به دانشگاه تهران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала