رد شدن ادعای جاودانگی انسان

© Photo / Armagh City, Banbridge and Craigavon Borough Council رد شدن ادعای جاودانگی انسان
رد شدن ادعای جاودانگی انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معلوم شد ادعای اخیر برخی از پژوهشگران درباره کاهش خطر مرگ انسان پس از رسیدن به سن 105 سالگی یک اشتباه آماری بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازنشریه استرالیایی PLoS Biology ، دانشمندان می گویند، اسناد تولد این افراد توسط اشخاص کم سواد فراهم شده بود. گفته می شود که فقط یک سوم این اشخاص قادر به خواندن و نوشتن بودند اما با این حال آنها باید هزار برابر کمتر ازپزشکانی که مرگ کلینیکی را تصدیق می کنند، اشتباه کرده باشند که این مسأله بعید به نظر میرسد.
قبلاً محققان 4000 نفر از افراد بالای 105 ساله را از سال  2009 تا سال 2015 مورد آزمایش قرارداده بودند. دیتای کسب‌شده نسبت به مطالعات قبلی از صحت بیشتری برخوردار بوده و نتایج حاصل از تحقیق تئوری mortality plateau را تائید می‌کند که خطر مرگ از 80 سالگی به بعد روند کاهشی به خود گرفته و بعد از 105 سالگی به طرز عجیبی کاهش می‌یابد.
تئوری mortality plateau مبتنی بر تأخیر در مرگ‌ ومیر افراد کهن سال و تضعیف مرگ‌ و میر در اواخر حیات است که البته این تئوری بسیار مورد بحث و جدل قرارگرفته است. چراکه می‌گویند یافتن یک دسته از مردم بالای 105 سال سن که همگی متولد یک مکان بوده‌ باشند ، سخت است تا بتوان چنین تئوری‌ای را به آن‌ها تعمیم داد. همچنین پیدا کردن افراد بالای 105 سال بدین معنا است که حدود سال 1900 به دنیا آمده‌اند که آن زمان ثبت‌احوال رسمی نبوده و رقم دقیق مورد شک و شبهه است. (اغراق در مورد سن در میان کهن‌ سالان امری رایج است)
برای بسیاری از موجودات زنده، حداکثر سن مشخصی وجود دارد که توسط قانون "گومپرتز"مشخص می شود. او می گوید که اکثر حیوانات پس از رسیدن به یک سن خاصی می میرند.
در سال های اخیر، دانشمندان به طور جدی در مورد این امر که آیا این نظریه در مورد انسان نیزصدق می کند یا خیر، بحث می کنند. در اکتبر سال 2016، محققان امریکایی معلوم نمودند که حداکثر سن برای انسان احتمالا 100-115 ساله است که در مقایسه با استانداردهای برخی از شخصیت های کتاب مقدس، تقریباً سن متوسط محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала