اتهامات اسرائیل علیه سفیر ایران در آلبانی

© Flickr / Izhar Lauferاتهامات اسرائیل علیه سفیر ایران در آلبانب
اتهامات اسرائیل علیه سفیر ایران در آلبانب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری آسوشتپرس تایید کرد که "موساد" درباره احتمال حمله تروریستی در شهر اشکودر به مقامات کشور آلبانی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آلبانی، سفیر و یکی دیگر از دیپلمات های ایرانی شاغل در آلبانی را به اتهام پرداختن به فعالیت هایی که امنیت این کشور را با خطر مواجه کرده است، از این کشور اخراج کردند.
خبرگزاری آسوشتپرس گزارش داد که اسرائیل این اطلاعات در مورد فعالیت دیپلمات های ایرانی و عمدتا در شهر اشکودر را در اختیار مقامات آلبانی قرار داده است.
براساس گزارشات از این خبرگزاری که روز پنجشنبه 20 دسامبر منتشر شد، از یک حمله بزرگ تروریستی در ورزشگاهی که دو سال پیش تیم های فوتبال اسرائیل و آلبانی با یکدیگر دیدار کردند، خبر داده شده است.
همچنین گزارش شده که با توجه به اطلاعات دریافتی از اسرائیل، نه تنها این حمله تروریستی خنثی شد، بلکه 20 نفر در ارتباط با این موضوع بازداشت شدند.
در رابطه با اخراج سفیر ایران از کشور آلبانی از سوی مقامات این کشور، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا این با انتشار توییتی تصریح کرده است که یکی از دیپلمات های ایرانی اخراج شده از آلبانی شخص سفیر بوده است.
وی نوشت: ادی راما، نخست وزیر آلبانی سفیر ایران در کشورش را اخراج کرده تا با این کار به رهبران ایران بگوید حمایت از تروریسم دیگر تحمل نخواهد شد.

آلبانی از سال 2013 به درخواست آمریکا و سازمان ملل متحد حدود سه هزار نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق که پیش‌تر در خاک عراق مستقر بوده را پذیرفت.

این گروه مخالف حکومت ایران بوده و در دهه هشتاد میلادی از ایران رانده شده و در عراق مورد استقبال و پناه صدام حسین، رئیس جمهوری سابق این کشور قرار گرفتند.

آخرین گروه از نیروهای سازمان مجاهدین خلق سپتامبر سال 2016 خاک عراق را ترک کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала