صلح در خاورمیانه با حفظ برجام امکان پذیر است

© Sputnik / Anton Bistrov /  مراجعه به بانک تصاویر صلح در خاورمیانه با حفظ برجام امکان پذیر است
صلح در خاورمیانه با حفظ برجام امکان پذیر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دبیر شورای امنیت روسیه از پایبندی ایران به تمامی تعهدات خود خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ونیدیکتوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت: صلح در خاورمیانه از طریق فروپاشی توافق هسته ای با ایران حاصل نمی‌شود، جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است.

درخواست ایران از شورای امنیت برای یادآوری مسئولیت آمریکا در قبال برجام - اسپوتنیک ایران
درخواست ایران از شورای امنیت برای یادآوری مسئولیت آمریکا در قبال برجام

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ماه مه اعلام کرد که واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران خارج می شود و تمام تحریم ها علیه ایران را مجددا اعمال می‌کند.
وی همچنین افزود: موضع ما در مورد این موضوع به خوبی مشخص است. صلح در خاورمیانه را از طریق فروپاشی این توافق نمی توان بدست آورد. برعکس، این باید به عنوان مبنایی برای مذاکرات بیشتر با تهران باشد. اعتبار این توافقنامه در عمل اثبات شده است. ایران، کشوری است که به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و هست. این‌ها نتایج رسمی آژانس بین المللی انرژی هسته ای هستند که قبلا بارها اعلام شده است.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала