مکانیزم خرید نفت هند از ایران مشخص شد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaمکانیزم خرید نفت هند از ایران مشخص شد
مکانیزم خرید نفت هند از ایران مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مکانیزم پرداخت هزینه‌های نفت خریداری شده ایران توسط هند مشخص شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، هند پرداخت هزینه نفت خریداری شده از ایران را از طریق حساب امانی پنج بانک ایرانی در بانک UCO هند پرداخت میکند.

هند واردات نفت از ایران را کاهش داده است - اسپوتنیک ایران
هند واردات نفت از ایران را کاهش داده است

بر اساس این گزارش، استفاده از حساب های بانک های مختلف، خطر بسته شدن آنها را در صورت اجرای تحریم های تکمیلی توسط واشنگتن علیه موسسات مالی ایران کاهش خواهد. شرکت های پالایش نفت هند، از جمله Indian Oil Corp، Mangalore Refinery و Petrochemicals Ltd ، پس از تصویب رسمی این مکانیسم پرداخت خود را شروع خواهند کرد.
ایران بخشی از این وجوه را برای خرید کالاهای ضروری از هند و برای پوشش هزینه های دیپلماتیک در این کشور هزینه خواهد نمود. تمامی تبادلات مالی با واحد روپیه هند انجام خواهد شد.
وزارت امور خارجه هند پیش از این گزارش داده بود که ایالات متحده تلاش دارد که پالایشگاه های نفت هند، واردات نفت خام از ایران را به میزان 9 میلیون بشکه در هر ماه (به میزان 300 هزار بشکه در روز) کاهش دهد.
تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала