اعلام تعداد سوری های کشته شده در نتیجه حملات ائتلاف امریکایی

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام تعداد سوری های کشته شده در نتیجه حملات ائتلاف امریکایی
اعلام تعداد سوری های کشته شده در نتیجه حملات ائتلاف امریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد طی ماه های اخیرحدود 1500 نفر از افراد غیرنظامی در نقاط مسکونی تحت کنترل شبه نظامیان در ساحل رودخانه فرات کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ ایگور کوناشنکوف از ارسال پیام سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به جیمز متیس، همتای امریکایی خبر داد.
در این پیام از جمله خاطرنشان می شود که ائتلاف بین المللی تحت رهبری امریکا طی شش ماه نتوانسته شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش)* در این منطقه سوریه را از بین ببرد.
سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد تا به حال دو هزار داعشی در 9 منطقه مسکونی در امتداد ساحل شرقی رودخانه فرات حضور دارند و در انجا طی ماهای اخیر دستکم 1500 نفر در نتیجه بمباران های انجام شده توسط ائتلاف امریکایی کشته شده اند.

کشته شدن 8 عضو یک خانواده در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به دیرالزور - اسپوتنیک ایران
کشته شدن 8 عضو یک خانواده در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

سرتیپ ایگور کوناشنکوف افزود تجارب روسیه حاکی از ان است که برای احیای صلح در این منطقه بیشتر از دو هفته وقت لازم نیست.
پیشتر گزارش داده بودند که ائتلاف تحت رهبری امریکا شهر حاجین در استان دیرالزور سوریه را بمباران کرده است.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش)* در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.
*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала