آیا محروم کردن روسیه از داشتن ارتش نیرومند ممکن است؟

© Sputnik / Vitaliy Ankovآیا محروم کردن روسیه از داشتن ارتش نیرومند ممکن است؟
آیا محروم کردن روسیه از داشتن ارتش نیرومند ممکن است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان هربست، مدیر مرکز اوراسیایی شورای اتلانتیک و سفیر سابق آمریکا در اوکراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اوکراینی "پریاموی" اعلام کرد هدف از اعمال تحریم های اقتصادی علیه مسکو محروم کردن روسیه از داشتن ارتش و نیروی دریایی نیرومند است که با منافع واشنگتن مطابقت دارد.

به گزارش اسپوتنیک، هربست ضمن بیان این مطلب گفت:" ما می خواهیم اقتصاد روس ها ضعیف تر باشد چون اقتصاد قوی از نیروی نظامی قوی روسیه حمایت می کند و ما نمی خواهیم کشور قوی و تجاوزکار دارای ارتش یا نیروی دریایی قوی باشد. به این دلیل تحریم ها مسلما در خدمت منافع ما هستند".
ضمناً کارشناس آمریکایی با استناد به اطلاعات صندوق بین المللی پول اضافه کرد که نرخ رشد سالانه محصول ناخالص ملی روسیه به خاطر تحریم ها کاهش پیدا می کند.
پیشتر کورت وولکر، نماینده ویزه وزارت خارجه امریکا در اوکراین اعلام کرده بود کشورهای اروپایی و واشنگتن باید پس از حادثه رخ داده برای ناو های اوکراین دردریای سیاه تحریم های مضاعفی علیه روسیه اعمال کنند.
از سوی دیگر ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا خاطرنشان ساخته بود آمریکا از این حادثه برای تشدید تحریم های بروکسل علیه مسکو بهره برداری می کند اما در این کار توفیق نیافته است.
یاد اور می شود در ماه اوت امسال طرح قانونی اعمال تحریم ها علیه روسیه از جمله علیه چند بانک دولتی روسیه (ونش اکونوم بانک، سبربانک، و ت ب ، گازپروم بانک ، روس سلخوز بانک و پروم سویاز بانک) به کنگره آمریکا تقدیم شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала