بررسی علت فوت وحید صیادی نصیری

© REUTERS / Lucas Jacksonبررسی علت فوت وحید صیادی نصیری
بررسی علت فوت وحید صیادی نصیری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان عمومی و انقلاب قم علت مرگ وحید صیادی نصیری را بیماری کبدی وی اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از مرگ وحید صیادی نصیری، فعال حقوق بشر در زندان خبر داد.
در حساب توییتری این وزارتخانه آمده است که وی که به علت اهانت به رهبر ایران بدون وکیل در شرایط غیر انسانی توسط رژیم ایران در زندان بسر میبرد، درگذشت.

رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از مرگ آقای نصیری، بی عدالتی روا شده در حق او را از جمله «بازداشت خودسرانه»، «جرم واهی توهین به رهبری» و «شرایط غیرانسانی نگهداری»، مصداق بارز نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران ارزیابی کرده است.

رسانه‌های غربی نیز در همین راستا، فوت وحید صیادی نصیری را به علت آسیب‌های ناشی از اعتصاب غذا در زندان اعلام میکنند. از سوی دیگر رسانه‌های ایران علت مرگ وی را بیماری کبدی وی اعلام نمودند.
به نقل از ایسنا، مهدی کاهه، دادستان عمومی و انقلاب قم با رد این ادعا که وی در زندان فوت کرده است، اظهار نمود: نصیری، زندانی زندان لنگرود که به جرم توهین به مقدسات در فضای مجازی در حال گذراندن محکومیت حبس خود بوده، به لحاظ بیماری کبدی دچار وخامت اوضاع جسمانی شده به بیمارستان اعزام و بعد از هفت روز بستری بودن در همان بیمارستان فوت می‌کند.
وی همچنین در ادامه افزود: تشخیص علت تامه فوت توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала