مواد اولیه برای کارخانه های ایران از طریق قطار کانتینری-ترکیبی وارد می شود

© Sputnik / Vitaliy Anikov /  مراجعه به بانک تصاویر مواد اولیه برای کارخانه های ایران از طریق قطار کانتینری-ترکیبی وارد می شود
مواد اولیه برای کارخانه های ایران از طریق قطار کانتینری-ترکیبی وارد می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل راه‌آهن فارس در ایران خبر از ورود مواد اولیه تعدادی از شرکت‌ها این استان از طریق سیستم حمل و نقل ریلی و به صورت ترکیبی از چین داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، غلامحسین ولدی‌، مدیرکل راه‌آهن فارس در ایران اعلام کرد: به‌زودی مواد اولیه تعدادی از شرکت‌های استان فارس، از طریق سیستم حمل و نقل ریلی و به صورت ترکیبی از چین وارد این استان می‌شود.

وی با بیان به اینکه حمل این بار به شکل ترکیبی صورت می‌گیرد، افزود: در این زمینه باید مجری قیمت را اعلام و برای احداث خطوط آنتنی با شرکت فراسان به نتیجه برسیم‌. بخش بازرگانی بین‌الملل راه‌آهن فارس برای ورود مواد اولیه برخی شرکت‌ها از چین در حال مذاکره است و منتظر تعیین قیمت حمل توسط کانتینر از چین به شیراز هستیم. با شناسایی بارهای ریل پسند، رایزنی‌های متعددی با صاحبان بار انجام داده‌ایم که از جمله موارد مورد مذاکره، حمل خاک نسوز توسط ریل است.

ولدی با بیان اینکه سالانه حدود 1.5 میلیون تن از این مواد بین شهرهای آباده، میبد و اردکان و یزد در حال جابه‌جایی است، اضافه کرد: در تلاش هستیم برای اولین بار بتوانیم این بار را روی ریل بیاوریم.

و‌ی با بیان اینکه حمل سالانه بالغ بر2 میلیون تن بار پتروشیمی از شیراز به بندرعباس نیز در دستور کار راه‌آهن فارس قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال 100 هزار تن از بار این پتروشیمی از طریق ریل حمل شود.

ولدی همچنین با اشاره به اینکه این بارها را می‌توان به آسیای میانه نیز حمل کرد، گفت: اگر واگن‌های لازم از کشور ترکمنستان به ایران منتقل شود می‌توانیم بار پتروشیمی را هم به آسیای میانه بفرستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала