ایران از پهپاد بدون سکان رونمایی کرد+ عکس

© Sputnik / Arash Dorudi ایران از پهپاد بدون سکان رونمایی کرد+ عکس
ایران از پهپاد بدون سکان رونمایی کرد+ عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در این پهپاد بر خلاف پهپاد‌های مرسوم که پایداری و کنترل از طریق سکان‌ها و سطوح کنترلی انجام می‌شود، هدایت و جهت گیری پهپاد با استفاده از موتور‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، در نمایشگاه دانش و پژوهش اقشار بسیج در تهران که با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری امام حسین، سردار زاده کمند معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و امیر باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل افتتاح شد وشامل 35 غرفه از طرح ها و دستاوردهای علمی بسیج ایران است، چند طرح جدید فناورانه بسیجیان رونمایی شد که یکی از آنها پهپاد بدون سکان وی سی تی یو-133 است.

این پهپاد بدون سکان وی سی تی یو-133 در واحد‌های اطلاعاتی و عملیاتی نیرو‌های مسلح و همچنین واحد‌های جنگال پدافندی، کاربرد دارد.

به گفته سازندگان این طرح، موتور‌های این پهپاد داری قابلیت تغییر زاویه و سرعت هستند و نوع عمود پرواز آن نیز به زودی ساخته خواهد شد.

شناسایی در مسافت‌های طولانی، حمل و بکارگیری سیستم جنگ الکترونیک رادار هوایی و همچین پشتیبانی واحد‌های رزم هوایی از کاربرد‌های این پهپاد هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала