فرانسه تحت تدابیر امنیتی شدید به استقبال شنبه می‌رود

© Sputnikفرانسه تحت تدابیر امنیتی شدید به استقبال شنبه می‌رود
فرانسه تحت تدابیر امنیتی شدید به استقبال شنبه می‌رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه تحت تدابیر امنیتی شدید برای مقابله با تظاهرکنندگان جنبش موسوم به "جلیقه زردها" آماده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ‌آسوشیتدپرس، پلیس فرانسه 327 نفر را پیش از تظاهرات امروز جنبش موسوم به "جلیقه زردها" بازداشت کرده است.
مقامات پلیس فرانسه همچنین اقدام به استقرار موانعی با خودروهای زرهی در پاریس کرده‌اند. هشت هزار نیروی پلیس در پاریس استقرار یافته‌اند. در دیگر نقاط فرانسه نیز نزدیک به 89 هزار نیروی امنیتی برای اجرای تدابیر بازدارنده و مقابله با تظاهرکنندگان در چندین مکان قابل انتظار اعتراضات استقرار یافته‌اند. پلیس اعلام کرده است که هر گونه اشیا و چیزی که در خیابان‌ها ممکن است به عنوان سلاح از سوی معترضان مورد استفاده قرار گیرد به ویژه‌ در مکان‌های ساخت و ساز و مناطق پر ریسک جمع‌آوری شده‌اند.

کریستیف کاستانر، وزیر کشور فرانسه گفت‌: بر طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم افراد شورشی و رادیکال تلاش دارند برای روز شنبه معترضان را بسیج کنند. تعدادی از افراد فوق خشونت طلب به دنبال شرکت در این اعتراضات هستند. 

به گزارش EHA News، امروز تاکنون 10 نفر در پاریس مجروح شده‌اند.

جنبش اعتراضی موسوم به "جلیقه زردها" در ابتدا به بهانه مقاومت در برابر افزایش قیمت سوخت به اجرا در آمد، اما خیلی سریع به محلی برای ابراز نارضایتی شدید از مشکلات مختلف اعم از درآمدهای راکد و افزایش هزینه‌های زندگی بدل شد. از زمانشروع این ناآرامی‌ها در 17 نوامبر، چهار نفر کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала