متخصصان توضیح دادند که چرا آمریکا به بازداشت مدیر مالی هوآوی نیاز داشت

© AP Photo / Mark Schiefelbein, Fileمتخصصان توضیح دادند که چرا آمریکا به بازداشت مدیر مالی هوآوی نیاز داشت
متخصصان توضیح دادند که چرا آمریکا به بازداشت مدیر مالی هوآوی نیاز داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر ارشد مالی شرکت فناوری هوآوی در ونکوور کانادا به درخواست مقام های آمریکایی دستگیر شده و به اتهام نقض تحریم های ایران با استرداد به آمریکا روبرو است.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از کارشناسان معتقدند از آنجاییکه آمریکا با ایران در تقابل است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید مطمئن شود که تحریم هایی که او علیه کشور ایران در ماه مه برقرار کرده، مورد احترام و حمایت همه کشورها است.

بازداشت مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی یک نمونه ای است از اینکه آمریکا می خواهد همه کشورها بدانند که اگر هر کدام از آنها تحریم های آمریکا را نقض کنند چه سرنوشتی در انتظار آنها است.

سفارت چین در کانادا از مقامات این کشور خواسته است تا بلافاصله مدیر مالی هوآوی را آزاد کنند و این بازداشت را به عنوان نقض شدید حقوق بشر اعلام کردند.

مقام های کانادایی پیشتر اعلام کردند که «مِنگ وانژو» که عضو هیات مدیره هوآوی و دختر «رِن ژنگفی» بنیانگذار این شرکت نیز هست، روز شنبه دستگیر شده است و دادگاه او روز جمعه برگزار می شود.

مقام های آمریکایی دست کم از سال 2016 به این سو در حال تحقیق درباره فعالیت های شرکت چینی هوآوی بوده اند؛ آمریکایی ها این شرکت را متهم به نقض تحریم های واشنگتن با انتقال محصولات فناوری آمریکایی به ایران و برخی دیگر کشور ها می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала