روزنامه ایتالیایی از تشدید فشارها به بن‌سلمان خبر داد

© REUTERS / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtروزنامه ایتالیایی از تشدید فشارها به بن‌سلمان خبر داد
روزنامه ایتالیایی از تشدید فشارها به بن‌سلمان خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه ایتالیایی با انتشار مقاله ای ضمن اشاره به طرح تحقیقات سازمان ملل متحد درباره پرونده خاشقجی، فشار ها به ولیعهد عربستان سعودی افزایش می یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ روزنامه ایتالیایی «لا ریپیوبلیکا» مقاله ای درباره موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی منتشر کرد.

پیام جدی رئیس جمهور فرانسه به بن سلمان درباره قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
پیام جدی رئیس جمهور فرانسه به بن سلمان درباره قتل خاشقجی
این روزنامه نوشت: فشارهای جامعه جهانی علیه «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی به طور مستمر در حال افزایش است. آیا تحقیقاتی بین‌المللی درباره پرونده خاشقجی انجام می‌شود؟

این روزنامه ایتالیایی در ادامه گزارش خود نوشت: این امر، در سایه مطرح شدن چنین ایده‌ای در سازمان ملل متحد، فراتر از یک فرضیه است. در این مقاله آمده که طرح چنین ایده‌ای در سازمان ملل با هدف جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن این قضیه است. هم‌چنان‌که ترکیه بسیار علاقه‌مند است اعتبار خود نزد غرب را بازیابد و تردیدها درباره نفرت آن از آزادی بیان را از میان بردارد.

طبق این گزارش، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه چهارشنبه اعلام کرد در صورتی‌که پرونده قتل خاشقجی به بن‌بست برسد، تحقیقات را بین‌المللی می‌کند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала