اخترشناسان به سراغ سفینه فضایی رفتند

© Photo / Greg Ruppel/ESAآیا «آئوموآموآ» سفینه غیرزمینیان است؟
آیا «آئوموآموآ» سفینه غیرزمینیان است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا «آئوموآموآ» سفینه غیرزمینیان است؟

به گزارش اسپوتنیک، اخترشناسان در حال یافتن پاسخ به این سوال هستند که آیا « Oumauamua» یک جسم فضایی و سفینه غیرزمینیان است.

اخترشناسان بیش از یکسال است که در حال بحث درباره وسیله پرنده ای هستند که در مقابل چشم انسان از فضای بین ستاره ای به منظومه شمسی پرواز کرد. اخترشناسان به امید یافتن حقیقت به جستجوی سیگنال های رادیویی که ممکن است از «آئوموآموآ» پخش شوند دست زدند.

کشف بشقاب پرنده در قطب جنوب +  عکس - اسپوتنیک ایران
کشف بشقاب پرنده در قطب جنوب + عکس

نتیجه تحقیقات آنها در مجله Acta Astronautica منتشر شده است.

شیء پرنده فضایی «آئوموآموآ» در اکتبر سال 2017 کشف شد.  ابتدا آن را با سنگ آسمانی اشتباه گرفتند. اما نظارت های بعدی هیچگونه انتشار گاز از سطح آن را که وجه مشخصه سنگ آسمانی است آشکار نساخت.

پس از مدتی اخترشناسان متوجه شدند که این شیء گویا موتور دارد. بهرحال سرعت آن نه فقط با نیروی جاذبه بلکه نیروی دیگری تأمین می شود.

از آنجا که دانشمندان همیشه گزینه های ممکن و ناممکن را در نظر می گیرند، آنها به بررسی یکی از  نظریه های فوق العاده غیرعادی پرداختند. اما پس از انجام تحقیقات، این شیء پرنده فضایی را شهاب سنگ نامیدند. فرض می شود که «موتور جت» آن- جریان هایی از این شیء فضایی است که به علت  بزرگ بودن بیش از حد ذرات، در تلسکوپ دیده نمی شوند.

اما شکل این شیء و باصطلاح «موتور نامرئی» آن متخصصان  را آرام نمی گذارد. گروهی از متخصصان به ریاست «تارتر» سعی کردند سیگنال های رادیویی احتمالی «آئوموآموآ» را جستجو کنند. این نظارت ها از 23 نوامبر تا 5 اکتبر سال 2017 زمانی که این شیء فضایی در فاصله  270 میلیون کیلومتری از زمین قرار داشت، انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала