واکنش پوتین به اولتیماتوم آمریکا به روسیه

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش پوتین به اولتیماتوم آمریکا به روسیه
واکنش پوتین به اولتیماتوم آمریکا به روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اظهارات وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص اولتیماتوم به روسیه، واکنش ولادیمیر پوتین را در پی داشت.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت: طبق معمول، ایالات متحده هیچ شواهدی را مبنی بر اینکه روسیه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض کرده است، ارائه نکرده است و بیانیه مطبوعاتی مایک پمپو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، "تا حدودی دیر است".

اولتیماتوم 60 روزه آمریکا به روسیه - اسپوتنیک ایران
اولتیماتوم 60 روزه آمریکا به روسیه

این اظهارات پوتین در پاسخ به سخنان پمپئو در خصوص اولتیماتوم 60 روزه آمریکا به روسیه برای بازگشت به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است.
پوتین در ادامه اظهار داشت: بیانیه آقای پمپئو تا حدودی دیر است، زیرا طرف آمریکایی اعلام کرد که قصد دارد از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شود و اکنون به دنبال توجیهی برای اینکه چرا باید این کار را انجام دهند هستند.
به گفته رییس جمهور روسیه، مهم ترین توجیه واشنگتن این است که مسکو "چیزی را نقض می کند، در عین حال، طبق معمول، شواهدی از نقض از طرف ما ارائه نشده است."
گفتنی است، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: روسیه طی مدت دو ماه باید به تعهدات خود در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد عمل کند، در غیر اینصورت واشنگتن نیز انجام تعهدات خود در این پیمان را زیر متوقف خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала