روسیه اتهام نقض قطعنامه سازمان ملل از سوی ایران را رد کرد

© REUTERS / Mike Segarروسیه اتهام نقض قظعنامه سازمان ملل از سوی ایران را رد کرد
روسیه اتهام نقض قظعنامه سازمان ملل از سوی ایران را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه اعلام کرد که اتهامات علیه ایران مبنی بر نقض قطعنامه سازمان ملل متحد در استفاده از موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی بی اساس است.

به گزارش اسپوتنیک، فئودور استرژیژوفسکی، سخنگوی رسمی دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل گفت: اتهامات برخی از کشورهای غربی مبنی بر اینکه آزمایش موشک های بالستیک ایران نقض قطعنامه سازمان ملل در مورد برنامه ای ایران است، بی اساس می باشد.
وی افزود: روسیه شواهدی مبنی بر اینکه ایران در روز اول دسامبر موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را به آزمایش گذاشته باشد، وجود ندارد. همچنین هیچگونه شواهدی در این مورد به انگلیس، فرانسه و شورای امنیت سازمان ملل ارائه نشده است.
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش موشک بالستیک میان برد ایران به در خواست انگلیس و فرانسه روز سه شنبه در پشت درهای بسته برگزار شد. پیش از این نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به سخنرانی دریاره نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران پرداخت.
یه گفته فئودور استرژیژوفسکی، روسیه اعتقادی ندارد که ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است، برای اینکه این سند خواستار توقف آزمایشات موشکی در ایران شده بود و آنها را ممنوع اعلام نکرده، آنطور که شرکای غربی ما ادعا می کنند.
وی افزود: روسیه در این نشست به شرکای غربی توصیه کرد که به جای تهدید و تحریم بهتر است از راه گفتگو و با احترام متقابل وارد شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала