سه دلیل برخورد نظامی احتمالی میان روسیه و آمریکا

© Fotolia / KLimAx Fotoسه دلیل برخورد نظامی احتمالی میان روسیه و آمریکا
سه دلیل برخورد نظامی احتمالی میان روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون مرکز تحقیقات جامع اروپایی و بین المللی اعلام کرد که دست کم دلیل برای درگیری نظامی احتمالی و ناخواسته بین آمریکا و روسیه در چند سال آینده وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک؛ دمیتری سولو گفت: در چند سال آینده این مقابله جهانی با خطرات جدی همراه است.این خطر مرتبط با برخورد مستقیم نظامی بین روسیه و آمریکا می باشد که در حال رشد است.
وی گفت: به عقده من 3 سناریو برای درگیری نظامی ناخواسته بین روسیه و آمریکا وجود دارد که اولین دلیل آن به امنیت سایبری یا تهدیدات اینترنتی مربوط می شود.
این کارشناس اضافه کرد: دومین دلیل مبارزه تسلیحاتی غیرقابل کنترل، از جمله راه اندازی موشک های میان برد و کوتاه برد در اروپا است.
دمیتری سولو گفت: من گمان می کنم که ما متاسفانه در چند سال آینده به این واقعیت نزدیک خواهیم شد.
وی ادامه داد: سومین سناریوی مربوط به سوریه یا منطقه دریای سیاه است که دو طرف در حال حاضر تحرکاتی را انجام می دهند و یا اینکه انجام خواهند داد در صورتی که آمریکا همچنان از اقدامات اوکراین حمایت کند.
کنستانتین سیوکوف، متخصص علوم سیاسی و معاون آکادمی علوم موشکی در ماه نوامبر درباره اطلاعات سیاسی گفت: هر لحظه احتمال درگیری هسته ای میان آمریکا و روسیه که ممکن از چند روز به چند ماه و یا بیشتر کشیده شود، وجود دارد.
ژنرال کلی گاریسون در ماه اکتبر اعلام کرد که ایالت متحده آمریکا در رزمایش مشترک Clear Sky 2018 با اوکراین، لهستان و رومانی به عنوان بخشی از برنامه های وزیر دفاع آمریکا برای آمادگی جنگ احتمالی با روسیه و یا چین حضور می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала