کشف راز یخچال های طبیعی

© East News / Media Drumیخچال های طبیعی
یخچال های طبیعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زندگی در سال 536 خطرناک تر از امروز بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، کرِستوفر لاولاک، استاد باستان شناسی در دانشگاه ناتینگهام گفت:« با وجود آنکه سال 536 شرایط خطرناک و وحشتناکی از جمله سرما، قحطی و بیماری‌های واگیردار را به دنبال داشت ولی مردم یاد گرفتند که چگونه منابع غذایی خود را مدیریت کنند».

تیمی متشکل از مورخان و باستان شناسان بین المللی با بررسی یخچال‌های طبیعی در سوئیس، بدترین سال از زمان پدید آمدن بشر امروزی را شناسایی کردند.

اولین نسل بشر چه زمانی در چین پدیدار شد؟ - اسپوتنیک ایران
اولین نسل بشر چه زمانی در چین پدیدار شد؟

مایکل مک‌کورمِک، یکی از باستان شناسانِ متخصص در تاریخ قرون وسطی از دانشگاه هاروارد، گفت:«زند‌گی در سال 536 بسیار ترسناک بوده است. تصور کنید در بهار زمانی که انتطار می‌رود همه چیز گرم شود، ناگهان خورشید ناپدید می شود. نور آن در وقت ظهر شبیه نور ماه در شب و گرمای آن از بین برود. این سال اگر بدترین سال تاریخ بشریت نباشد قطعاً آغاز مرحله‌ای است که زند‌گی بسیار دشوار بوده است.

در سال 536 یک فوران آتشفشانی عظیم در ایسلند سبب شد مقدار زیادی خاکستر در سرتاسر نیم کره شمالیِ زمین پخش شود. به همین علت درجه حرارت به شدت کاهش یافت، «طاعون سیاه» در نیمکره شمالی شیوع پیدا کرد و مردم مجبور به جیره‌ بندی مواد غذایی شدند».

مایکل مک‌کورمک، باور دارد که می‌توان از یخچال‌های طبیعی چیزهای زیادی در مورد تاریخ بشر کشف کرد. به گفته او ما هنوز در آغاز راهِ کشف حقایق بیش‌تر از تاریخ بشر با توجه به تکنولوژ‌ی های جدید قرار داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала