فرمانده نیروی دریایی ایران از حضور این کشور در دریای اطلس خبر داد

© AP Photo / Mahdi Marizadفرمانده نیروی دریایی ایران از حضور این کشور در دریای اطلس خبر داد
فرمانده نیروی دریایی ایران از حضور این کشور در دریای اطلس خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد که به زودی به طور قطع در اقیانوس اطلس حضور یافته و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با توجه به حضور ناوگروه های ایران در 2 گذرگاه مهم دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت که در آینده ای نزدیک حتما وارد اقیانوس اطلس می شویم و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد.

وی دریای خزر را دریای صلح و دوستی دانست و عنوان کرد: در دریای خزر برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما اکنون حضور معناداری در خزر داریم و سفرهای 2 جانبه ای با کشورهای حاشیه ای این دریاچه انجام می شود.

او در ادامه افزود: اگر یک دیپلماسی فعال در زمینه های مختلف داشته باشیم می توانیم یخ تحریم ها را با استفاده از دیپلماسی دفاعی آب کنیم. دریا فرصتی برای پیشرفت و ایجاد توسعه پایدار است و قدرت و توان دریایی ایران باید در شان و هم تراز تاریخ این کشور باشد. برای حضور در دریا نیاز به یک عقبه بزرگ دانشی، زیر ساختی و صنعتی است از این رو حضور در دریا یک قدرت محسوب می شود. در تعامل با جامعه بین الملل و به منظور تامین امنیت برای کشتی های تجاری تا کنون 58 ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کرده ایم و از 10 سال گذشته همکاران من به صورت شبانه روزی در دریاها مستقر هستند و امنیت شناورها را تامین می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала