یمن عرصه تسویه حساب بین‌المللی نیست

© AFP 2023 / Stringerیمن عرصه تسویه حساب بین‌المللی نیست
یمن عرصه تسویه حساب بین‌المللی نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه یمن به اظهارات مقام‌های آمریکایی علیه ایران در این کشور پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره، هشام شرف، وزیر خارجه یمن اظهارات برخی مقام‌های ارشد آمریکایی در خصوص یمن را غیرمسئولانه دانست و افزود: یمن عرصه جنگ برای اختلافات و تسویه حساب‌های دیگران نیست.

طرح ایران برای یمن تنها گزینه قابل قبول است - اسپوتنیک ایران
طرح ایران برای یمن تنها گزینه قابل قبول است

متیو تویلر، سفیر ایالات متحده در یمن، در جریان سفرش به استان حضرموت کشور یمن مدعی شد که اوضاع کنونی یمن در نتیجه حمایت ایران (از انصارالله) است. وزیر خارجه یمن در واکنش به این اظهارات گفت: سفیر آمریکا با این اظهاراتش، این موضوع را فراموش کرد که ائتلاف سعودی که طی 4 سال اخیر از سوی دولت آمریکا حمایت می‌شود، عامل کشته، مجروح و معلول شدن ده‌ها هزار یمنی است.
شرف همچنین در ادامه افزود: ائتلاف سعودی تمامی زیرساخت‌ها و توانمندی‌های ملت یمن را نابود کرده، و با محاصره زمینی، دریایی و هویی عامل بحران اقتصادی و فروپاشی ارزش پول یمن شده است و همین بار وخیم‌ترین بحران انسانی عصر حاضر را ایجاد کرده است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала