تحلیل روابط ایران و آمریکا توسط کشورهای حوزه خلیج فارس

© Fotolia / Peyman Kaiediتحلیل روابط ایران و آمریکا توسط کشورهای حوزه خلیج فارس
تحلیل روابط ایران و آمریکا توسط کشورهای حوزه خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای حوزه خلیج فارس روابط آمریکا و ایران را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دبیرخانه عمومی شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس روز گذشته سمیناری را با نام "سیاست ایالات متحده در رابطه با ایران" برگزار نمود. جلسه نمایندگان در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد. کشورهای منطقه توسعه تنش میان ایران و ایالات متحده را از نزدیک پیگیری می‌نماید، به همین دلیل در این جلسه این موضوع با دقت مورد بررسی قرار گرفت. سیاست‌های آمریکا در سالهای گذشته و حال حاضر مورد بررسی قرار گرفت.

طرح فرانسه و آلمان برای ایجاد کانال مالی با ایران - اسپوتنیک ایران
طرح فرانسه و آلمان برای ایجاد کانال مالی با ایران

ایمان الحبطور، تحلیلگر سیاسی عربستان سعودی، به اسپوتنیک گفت: دولت حال حاضر امریكا به رهبری دونالد ترامپ، سیاست های سخت گیرانه‌تری را نسبت به ایران در مقایسه با دولت‌های گذشته دنبال می كند. یک بسته کامل از تحریم های شدید به تصویب رسید، که به شدت به اقتصاد تهران ضربه زد و نرخ ارز ملی (ایران) به شدت کاهش یافت. این رابطه مردم و دولت (ایران) را بدتر کرد.
محمد السلمی، کارشناس سعودی در مسائل ایران، در سخنرانی خود در این انجمن گفت که تهران پس از موج دوم تحریم های آمریکا سعی دارد به کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک شود. اما ایالات متحده هم اکنون همکاری نزدیکی با این کشورها دارد و طبیعی است که آنها از همکاری با ایران سر باز زنند.
تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала