آمریکا قطعنامه ای علیه اقدامات روسیه در تنگه کرچ تصویب کرد

© Photo / Border Service of the Federal Security Service of the Russian Federation in Crimeaآمریکا قطعنامه ای علیه اقدامات روسیه در تنگه کرچ تصویب کرد
آمریکا قطعنامه ای علیه اقدامات روسیه در تنگه کرچ تصویب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس سنای ایالات متحده، قطعنامه ای را در محکوم کردن اقدامات روسیه در تنگه کرچ، که در آن سه کشتی اوکراینی را به خاطر نقض مرز روسیه توقیف کرده بود، تصویب کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، مجلس سنای ایالات متحده، قطعنامه ای را در محکوم کردن اقدامات روسیه در تنگه کرچ، که در آن سه کشتی اوکراینی را به خاطر نقض مرز و وارد شدن به حریم روسیه توقیف کرده بود، تصویب کردند.

سناتور کریس مورفی گفت:"امروز مجلس سنا یک پیام روشن به (رئیس جمهور روسیه) ولادیمیر پوتین داد که تجاوز دولت وی علیه اوکراین در دریای آزوف تحمل نخواهد شد. ما به شدت اعمال نظامی روسیه را محکوم می کنیم."

در روز یکشنبه، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین — بردیانسک، نیکوپول و یانی کاپو — مرز روسیه را نقض کردند، به منطقه موقت بسته دریایی روسیه وارد شدند و از دریای سیاه تا تنگۀ کرچ حرکت کردند. آنها به صورت خطرناک مانور می دادند، به خواسته های قانونی مقامات روسی توجهی نکردند و توسط نیروهای روسی توقیف شدند.

صبح 25 نوامبر سه کشتی نیروی دریایی اوکراین مرز دولتی روسیه را نقض کرده و مدت چند ساعت در حال مانوردهی در آبهای روسیه بوده و به مطالبات مرزبانان روسی بی اعتنایی نشان می دادند.

سپس هر سه کشتی با توسل به اسلحه توقیف و در جریان عملیات مربوطه سه ملوان اوکراینی زخمی گردیدند.

سه کشتی حامبل 24 نظامی اوکراین از جمله ماموران سازمان امنیت اوکراین بودند که طبق اطلاعات سازمان امنیت روسیه این دسیسه را هماهنگ می کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала