واشنگتن‌پست: ترامپ قصد دارد قتل خاشقجی را نادیده بگیرد

© AFP 2023 / Yasin Akgulواشنگتن‌پست: ترامپ قصد دارد قتل خاشقجی را نادیده بگیرد
واشنگتن‌پست: ترامپ قصد دارد قتل خاشقجی را نادیده بگیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن‌پست اعلام کرد که ترامپ به خاطر قرارداد های احتمالی آتی قصد دارد تا قتل خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را نادیده بگیرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد تا کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را به سبب قراردادهای احتمالی آتی نادیده گرفته شود و با نادیده گرفته شدن این اقدام تروریستی، نه تنها از منافع آمریکا دفاع نمی شود بلکه به آن خیانت نیز می شود.

در مقاله واشنگتن پست آمده است که کوتاه آمدن از اصول آمریکا پیام خطرناکی را به منطقه ناآرام و دیکتاتورها ارسال می‌کند. اگر بن سلمان با پیامدهای قتل خاشقجی مواجه نشود تمام روزنامه نگاران جهان با خطر مواجه خواهند شد.

این نشریه تاکید کرده که کنگره می‌تواند از ارزش‌های آمریکا دفاع کند و تحریم‌هایی را علیه نظامی که خاشقجی را به قتل رسانده اعمال کند.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала