اعلام چگونگی پرداخت بهای اس 400 از سوی ترکیه

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام چگونگی پرداخت بهای اس 400 از سوی ترکیه
اعلام چگونگی پرداخت بهای اس 400 از سوی ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا بهای سامانه های موشکی روسی دفاع هوایی اس 400 را به واحد های پول ملی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان قبل از پرواز به آرژانتین برای شرکت در نشست سران گروه بیست ضمن صحبت درباره این موضوع خاطرنشان ساخت که قرار است سامانه های اس 400 تا آخر سال 2019 به ترکیه تحویل داده شده و سپس بهای آنها پرداخت شود.
پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز گفته بود که مسکو و آنکارا قبول کرده اند که هنگام پرداخت بهای سامانه های موشکی اس 400 از استفاده از دلار خودداری شود.

ابراز علاقه 13 کشور دنیا برای خرید سامانه اس - 400 روسیه - اسپوتنیک ایران
ابراز علاقه 13 کشور دنیا برای خرید سامانه اس - 400 روسیه

چندی پیش اردوغان از واشنگتن انتقاد کرده بود که در تلاش است تا اس-400 را به تحویل اف-35 ربط دهد. پیش از این گزارش شده بود که کنگره آمریکا قصد دارد تا عرضه اف-35 را به ترکیه به دلیل برنامه های آنکارا برای خرید سیستم دفاع موشکی اس-400 از روسیه متوقف کند.
در ماه دسامبر سال 2017 ، مسکو و آنکارا در مورد فروش سامانه اس 400 به ترکیه به توافق رسیدند. توافق میان روسیه و ترکیه، از همان ابتدا موجب نگرانی آمریکا شده و واشنگتن بارها ضمن انتقاد از آنکارا، خواستار لغو خرید سامانه روسی اس 400 شده است.
طبق قرارداد امضا شده قرار است روسیه چهار گردان از سامانه های اس 400 را به مبلغ 2.5 میلیارد دلار به ترکیه تحویل دهد و خلوصی آکار ، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرده که استقرار این سامانه ها در ترکیه در اکتبر سال 2019 آغاز خواهد شد.

سامانه اس400 (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала