ادامه معاملات بزرگ تسلیحاتی امریکا و عربستان

© Photo / U.S. Missile Defense Agencyادامه معاملات بزرگ تسلیحاتی امریکا و عربستان
ادامه معاملات بزرگ تسلیحاتی امریکا و عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا توافقنامه فروش سامانه های ضد موشکی تاد (THAAD) را با عربستان سعودی امضا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را شبکه تلویزیونی CNBC با استناد به یک منبع خود در وزارت خارجه امریکا گزارش داده است.
عربستان قصد دارد در مجموع 44 پرتابگر خریداری کند و ارزش این معامله 15 میلیارد دلار تخمین زده می شود.
هم صحبت شبکه تلویزیونی CNBC اعلام کرد:گ فروش سامانه های ضد موشکی تاد گام مهمی در همکاری آمریکا و عربستان سعودی در زیمنه امنیتی در برابر خطر روزافزون استفاده ایران و افراط گرایان تحت حمایت تهران از موشک های بالستیکی خواهد بود".
کنسولگری عربستان از تفسیر این خبر امتناع ورزیده است.
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرده بود کشور وی با وجود سرو صدای در اطراف قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد به همکاری با عربستان ادامه خواهد داد.
دونالد ترامپ، با صدور یک بیانیه رسمی با انتقاد شدید از سیاست های ایران در منطقه گفته بود ایالات متحده "شریک ثابت قدم" حکومت عربستان باقی خواهد ماند.
او خاطرنشان ساخت عربستان سعودی قبول کرده است که برای مبارزه با تروریسم اسلام افراطی میلیادرها دلار هزینه بکند"
گفتنی است، روز 20 نوامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از قتل روزنامه نگار جمال خاشجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول آگاه بود.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала