واکنش ترامپ به مناقشه اخیر بین روسیه و اوکراین

© AP Photo / Evan Vucciواکنش ترامپ به مناقشه اخیر بین روسیه و اوکراین
واکنش ترامپ به مناقشه اخیر بین روسیه و اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد مناقشه اخیر بین روسیه و اوکراین در تنگه کرچ را مورد بررسی قرار دهد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه نیویورک پست، ترامپ پرسید آیا اوکراین قبل از ورود کشتی های خود به آبهای ساحلی روسیه و توقیف شدن آنها، در اینباره به طرف روسی خبر داده بود.
ترامپ پرسید:" آیا کشتی های اوکراینی درباره عبور خود به روس ها خبر داده بودند؟ چون فکر می کنم انها دارای چنین سیستمی باشند".
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه ای با واشنگتن پست گفته بود که ممکن است دیدار خود را با ولادیمیر پوتین در اجلاس G20 در آرژانتین لغو کند و این اتفاق به دلیل اوضاع در تنگۀ کرچ رخ می دهد. 
او گفت: "من این تجاوز (به حقوق دیگران) را دوست ندارم. من تجاوز را هرگز نمی خواهم." 
رئیس جمهور آمریکا افزود که او در آینده نزدیک از نیروی امنیتی خود می خواهد که یک گزارش کامل در مورد حادثه باشد.
شناسایی هواپیمای آمریکایی در تنگه کرچ - اسپوتنیک ایران
شناسایی هواپیمای آمریکایی در تنگه کرچ
روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضمن تفسیر برخورد رخ داده در تنگه کرچ آنرا یک دسیسه و اقدام تحریک آمیز نامیده بود.
پوتین خاطرنشان ساخت کی اف این دسیسه را پیشاپیش برای متشنج کردن وابطش با روسیه تدارک دیده بود تا پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین که میزان محبوبیتش در بین مردم بسیار اندک است از این تنش در مبارزه با رقیبان به سود خود بهره برداری کند.
رئیس جمهور روسیه یادآور شد در ماه سپتامبر کاروان کشتی های نیروی دریایی اوکراین با رعایت توافق های حاصله بین دو کشور و مقررات مربوطه بدون هیچگونه حادثه ای از تنگه کرچ عبور کرده بودند.
یادآور می شود صبح 25 نوامبر سه کشتی نیروی دریایی اوکراین مرز دولتی روسیه را نقض کرده و مدت چند ساعت در حال مانوردهی در آبهای روسیه بوده و به مطالبات مرزبانان روسی بی اعتنایی نشان می دادند.
دیرتر هر سه کشتی با توسل به اسلحه توقیف و در جریان عملیات مربوطه سه ملوان اوکراینی زخمی گردیدند.
سه کشتی حامبل 24 نظامی اوکراین از جمله ماموران سازمان امنیت اوکراین بودند که طبق اطلاعات سازمان امنیت روسیه این دسیسه را هماهنگ می کردند.
بازداشت شدگان اوکراینی متهم به نقض مرز دولتی روسیه هستند و دیروز همه آنها طبق حکم دادگاه به مدت دو ماه دستگیر شدند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала