حضور وزیر خارجه ایران در کنفرانس سازمان ملل درباره افغانستان در ژنو

© AP Photo / Petr David Josekحضور وزیر خارجه ایران در کنفرانس سازمان ملل درباره افغانستان در ژنو
حضور وزیر خارجه ایران در کنفرانس سازمان ملل درباره افغانستان در ژنو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران، در کنفرانس بین المللی سازمان ملل متحد درباره افغانستان که در 27 تا 28 نوامبر در ژنو برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار کرد: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی افغانستان که توسط سازمان ملل متحد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه همین هفته(6 و 7 آذر) در ژنو برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

وی افزود: محمدجواد ظریف علاوه‌بر شرکت در این کنفرانس مهم بین‌المللی، با چند تن از مقامات بین‌المللی و شخصیت‌های سیاسی از جمله کمیسر عالی حقوق بشر، خانم موگرینی، رییس‌جمهور و رئیس اجرایی افغانستان، مدیرکل وایپو و دیگر مقامات و شخصیت‌های خارجی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

مسئله راه اندازی یک گفتگوی صلح مستقیم بین نیروهای مخالف در افغانستان در مکان های مختلف از جمله در مسکو، جایی که نشست افغانستان در 9 نوامبر در یک قالب بسته برگزار می شود، مورد بحث قرار می گیرد. برای اولین بار یک هیئت از دفتر سیاسی طالبان در دوحه در جلسه بین المللی در این سطح شرکت خواهد کرد. از افغانستان، شورای عالی صلح که به گفته وزارت امور خارجه به عنوان نماینده دولت نمی باشد نیز در این کنفرانس شرکت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала