روابط دیپلماتیک چاد و اسرائیل

© Flickr / Ken Doerrچاد
چاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور چاد خواهان احیای روابط دیپلماتیک با اسرائیل است.

به گزارش اسپوتنیک، ایدریس دِبی رئیس جمهور کشور «چاد» در جریان اولین سفر خود در تاریخ این کشور به اسرائیل از قصد خود در باره احیای مناسبات دیپلماتیک دو کشور پس از وقفه 46 ساله سخن گفت.

رئیس جمهور «چاد» که اکثر جمعیت آن کشور را مسلمانان تشکیل می دهند مذاکراتی با بنیامین نتانیاهو  در اورشلیم به انجام رساند.

قطر سفارت چاد در دوحه را بست - اسپوتنیک ایران
قطر سفارت چاد در دوحه را بست

دبی گفت:«ما صحبت کردیم تا یخ ها آب شوند. مهم آینده مناسبات ما و روابط بین دو کشور و ملت های ما و آینده اسرائیل و آفریقاست. ما در اینجا اعلام می کنیم که خواهان احیای مناسبات دیپلماتیک با اسرائیل هستیم».

نتانیاهو بنوبه خود گفت:«شما رهبر یک کشور مهم آفریقایی هستید که اکثریت ساکنان آنجا مسلمان هستند و به اسرائیل آمده اید تا دوستی و مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور احیا شوند. من اطمینان دارم که شما راه را برای دیگر کشورها در این زمینه هموار خواهید ساخت. اسرائیل به آفریقا برمی گردد و آفریقا به اسرائیل. بزودی  دیدارهای مشابهی به کشورهای عربی انجام خواهد شد».

رسانه های محلی اسرائیل یادآور شدند که  نخست وزیر اسرائیل  قصد دارد به بحرین سفر کند. نخست وزیر اسرائیل برقراری روابط نزدیک با کشورهای پادشاهی خلیج فارس را با توجه به منافع مشترک و خطراتی که در وهله اول از ایران ناشی می شود برنامه ریزی می کند. نخست وزیر اسرائیل روی آن حساب می کند که به این ترتیب بتوان راهی برای حل و فصل درگیری لاینحل با فلسطینی ها یافت شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала