گزارش و تحلیل

روحانی خواستار اتحاد مسلمانان سراسر دنیا در مقابل آمریکا شد

© AFP 2023 / Atta Kenareروحانی خواستار اتحاد مسلمانان سراسر دنیا در مقابل آمریکا شد
روحانی خواستار اتحاد مسلمانان سراسر دنیا در مقابل آمریکا شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراسم سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی با سخنرانی جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه آغاز به کار کرد.

در این مراسم آقای روحانی، که معمولا به سخنرانی های معتدل خود شهره است، اسرائیل را یک غده سرطانی توصیف کرد که توسط کشورهای غربی برای پیشبرد اهدافشان در خاورمیانه ایجاد شده است و افزود یکی از پیامدهای شوم جنگ جهانی دوم ایجاد غده سرطانی رژیم صهیونیستی بوده است.
روحانی در ادامه اسرائیل را یک رژیم جعلی توصیف کرد که توسط کشورهای غربی پدید آمده است.
رئیس جمهور ایران بدون اشاره مستقیم به عربستان سعودی، از روابط نزدیک آمریکا با برخی از کشورهای مسلمان منطقه انتقاد کرد و گفت که هدف از این کار را محافظت از اسرائیل دانست و با انتقاد از رفتارهای عربستان سعودی در آنچه این کشور به عنوان فعالیت برای تامین امنیت خود و مبارزه با تروریسم می داند اظهار داشت ایران آماده دفاع از عربستان در برابر تروریسم و ابر قدرت‌هاست و با طعنه به باج خواهی های آمریکا از عربستان سعودی اظهار داشت که ایران 450 ملیارد دلار برای دفاع از آنها مطالبه نخواهد کرد.
آقای روحانی با اشاره به سعودی ها گفت:" ما شما را برادر خود می‌دانیم. ما مردم مکه و مدینه را برادران خود می‌دانیم. ما آماده‌ایم تا از منافع شما در برابر تروریسم، تهاجم و ابرقدرت‌ها محافظت کنیم و برای این کار نه تحقیرتان می‌کنیم و نه پول دریافت می‌کنیم".
آقای روحانی از مسلمانان سراسر جهان خواست تا به جای پهن کردن فرش قرمز مقابل جنایتکاران در برابر آمریکا متحد شوند.
وی اظهار داشت: "تسلیم شدن در برابر غرب و در راس آنها، آمریکا خیانت به دین ما و خیانت به نسل آینده این منطقه است."
روحانی افزود: "ما باید بین این دو انتخاب کنیم؛ یا برای جنایتکاران تاریخ فرش قرمز پهن ‌کنیم؛ یا راه دیگر این است که با همه توان و با قدرت در برابر ظلم بایستیم و دست از دین، قرآن و پیامبرمان برنداریم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала