سعودی ها، ترامپ را تهدید کردند

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بن سلمان تهدید کرد آینده حکومت ترامپ را به خطر بیاندازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «الخلیج آنلاین» بن سلمان ترامپ را تهدید کرد که اگر علیه وی کودتا کند، مدارک، اطلاعات و معاملات مالی شخص رئیس جمهور آمریکا را لو خواهد داد.

یک شاهزاده برجسته سعودی خبر داد، محمد بن سلمان با تهدید‌های جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مانع از آن شد که او موضع شفافی درباره امکان دخالت ولیعهد سعودی در صدور فرمان ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی داشته باشد.

ترامپ: ولیعهد عربستان از ماجرای قتل خاشقجی خبر داشت - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ولیعهد عربستان از ماجرای قتل خاشقجی خبر داشت

این شاهزاده سعودی که از آنچه در داخل خاندان حاکم سعودی می‌گذرد، مطلع است در گفتگو با وبگاه نامبرده گفت:«بن سلمان ترامپ را تهدید کرد که اگر علیه وی کودتا کند، مدارک، اطلاعات و معاملات  شخص رئیس جمهور آمریکا را لو خواهد داد و آینده حکومت او را به خطر خواهد انداخت».

به گفته منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، تنها محمد بن سلمان، ترامپ را تهدید نکرده است، بلکه محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هم از نخستین لحظات ترور خاشقجی اعلام کرد، در کنار بن سلمان است و با ارسال پیام‌هایی برای رئیس جمهور آمریکا از او خواست اتهام دست داشتن بن سلمان در این جنایت را از او رفع کند، و الا معاملات مالی، تسهیلات و امتیاز‌هایی را که امارات به شرکت‌های دونالد ترامپ در داخل آمریکا و امارات می‌دهد، برملا خواهد کرد.

به نوشته وبگاه الخلیج اونلاین گفتگو‌هایی در بالاترین سطح بین رهبران عربستان و امارات و مقاماتی از کشور‌های غربی و در راس آن آمریکا جریان دارد.

به گفته منابع مذکور هدف از این گفتگو‌ها منحرف کردن غربی‌ها از اتهام زنی به بن سلمان در صدور دستور قتل خاشقجی و قتل وحشیانه وی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала