ایران حق خروج از برجام را برای خود قائل است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران حق خروج از برجام را برای خود قائل است
ایران حق خروج از برجام را برای خود قائل است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران از حق این کشور برای خروج از برجام خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Rai News24، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا ایران غنی سازی را از سر خواهد گرفت گفت: ما حق داریم این توافق (برجام) را ترک کنیم، اما گزینه دیگری نیز وجود دارد و باید ببینیم چگونه می توانند منافع مردم ما را تامین کنند.

تاکید دوباره بر پایبندی اتحاديه اروپا به برجام - اسپوتنیک ایران
تاکید دوباره بر پایبندی اتحاديه اروپا به برجام

ظریف همچنین در ادامه افزود: این آمریکا است که از توافق هسته ای خارج شده، نه ایران. ما دو سال و نیم مذاکره کردیم و به یک توافق بسیار گسترده رسیدیم، برجام احتمالا طولانی ترین و جدی ترین مذاکره تاریخ معاصر است و فکر نکنم دیگر چنین چیزی تکرار شود.
وزیر امور خارجه ایران در خصوص آغاز مذاکرات مجدد ایران و آمریکا اظهار داشت: ما دو سال و نیم وقت با دولت قبلی گذاشتیم اگر اکنون با ترامپ وارد مذاکرات جدیدی شویم وقتی زمان او نیز تمام بشود ، دو سال نیم دیگر را نیز به هدر داده ایم؛ چون ممکن است، رئیس جمهوری جدید امریکا بگوید که این توافق را دوست ندارد.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала