مخالفت روزنامه نگاران به سفر ولیعهد عربستان به تونس

© REUTERS / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtمخالفت روزنامه نگاران به سفر ولیعهد عربستان به تونس
مخالفت روزنامه نگاران به سفر ولیعهد عربستان به تونس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی وکلا و روزنامه نگاران تونسی در تلاشند که سفر ولیعهد عربستان به تونس را لغو کنند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
بن سلمان نمی تواند از قضیه خاشقجی فرار کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ سعیده قراش، سخنگوی ریاست‌جمهوری تونس پیش از این اعلام کرده بود که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای دیدار با مقامات این کشور به تونس سفر خواهد کرد.
از اینرو گروهی از وکلای تونسی قصد دارند به نمایندگی از روزنامه‌نگاران و فعالان فضای مجازی تونس علیه سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به این کشور اقامه دعوی کنند.
سخنگوی ریاست جمهوری تونس در عین حال به قتل جمال خاشقجی اشاره کرد و ضمن محکوم کردن آن خواستار روشن شدن این موضوع شد.
برخی از فعالان مجازی تونس به نقل از یک مقام در سفارت سعودی اعلام کردند که بن سلمان به دعوت الباجی قائد السبسی رئیس‌جمهور تونس به این کشور سفر خواهد کرد.
"ناجی البغوری" رئیس اتحادیه صنف خبرنگاران تونس با اشاره به قتل روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: خون خاشقجی هنوز سرد نشده است و بن سلمان جایی در کشور ما ندارد.
بسیار از فعالان در شبکه‌های اجتماعی سفر بن سلمان به تونس را محکوم کرده و استقبال از وی را در سایه انتشار اخباری دال بر دست داشتن او در قتل فجیع جمال خاشقجی اقدامی عجیب توسط ریاست‌جمهوری دانستند.
فعالان تونسی معتقدند که استقبال از بن سلمان در این کشور به بهبود چهره وی بعد از اینکه بسیاری از ابرقدرت‌ها به وی پشت کردند کمک می‌کند.
عصر پنجشنبه اولین سفر خارجی بن سلمان از زمان کشته شدن جمال خاشقجی آغاز شد.
جمال خاشقجی نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر (دوم اکتبر) برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و دیگر از ساختمان بیرون نیامد.مقامات سعودی پس از حدود سه هفته اعتراف کردند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله به‌دلیل اشتباه در بازجویی کشته شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала