روایتی هولناک از قتل خاشقجی

© AP Photo / Jacquelyn Martinروایتی هولناک از قتل خاشقجی
روایتی هولناک از قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روایت هولناکی از قتل خاشقجی توسط رسانه‌های ترکیه‌ای منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه صباح، تیم ترور پس از ورود جمال خاشقجی به کنسولگری کیسه پلاستیکی بر سرش کردند و لباس های وی را درآوردند. 

نقش توئیتر در قتل خاشقچی - اسپوتنیک ایران
نقش توئیتر در قتل خاشقچی

این روزنامه به نقل از منابع اطلاعاتی ترکیه نوشت: صلاح الطبیقی، رئیس پزشک قانونی عربستان پس از اینکه لباس های خاشقجی را از تنش بیرون آوردند؛ خون خاشقجی را از رگهایش بیرون کشیده تا اثری برجای نماند.
این روزنامه در خصوص تجهیزات لازم برای قتل روزنامه‌نگار می‌نویسد: الطبیقی با خود تجهیزات مخصوص به همراه داشته است و این به اضافه قیچی و نیشتری است تیم ترور با خود به همراه داشتند. به گفته این روزنامه قیچی و نیشتر توسط دستگاه‌های اشعه ایکس در فرودگاه آتاتورک نشان داده شده بودند.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала