واکنش پکن به دسیسه چینی جدید امریکا

© AP Photo / Andy Wongواکنش پکن به دسیسه چینی جدید امریکا
واکنش پکن به دسیسه چینی جدید امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین اعلام کرد فراخوان های برخی از مقامات امریکا درباره اخراج این کشور از سازمان جهانی تجارت بی معنا بوده و تجلی سیاست استفاده ناهنجار از زور و ترور روانی است.

به گزارش اسپوتنیک، گن شوانگ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین روز پنج شنبه ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت:"سازمان جهانی تجارت یک ساختار چند جانبه است و یک ساختار امریکایی نیست. همه کشور عضو سازمان جهانی تجارت در برابر یکدیگر برابر هستند و طبق دستورات ایالات متحده عمل نمی کنند".
سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین یادآور شد که امریکا اخیرا از یونسکو، شراکت ترنس-پسیفیک، پیمان آب و هوایی پاریس، برجام و تعداد دیگری از توافق های بین المللی خارج شده است و بتازگی حتی تهدید کرده از سازمان جهانی تجارت خارج شود.
گن شوانگ متذکر شد اختلاف نظر های فعلی در سازمان جهانی تجارت را می توان از طریق گفتگو و رایزنی حل کرد و در پایان گفت:"چین بزرگترین قدرت تجاری جهان و دومین اقتصاد برزگ در دنیا است و اگر آمریکا جرات می کند بگوید که حتی چین را باید از سازمان جهانی تجارت اخراج کرد ، درباره دیگر کشورها چه می توان گفت؟ کشور بعدی کدام خواهد بود؟"
پیشتر کوین هاست، رئیس شورای مشاوران اقتصادی ریاست جمهوری امریکا رفتار چین در سازمان جهانی تجارت را نامناسب خوانده و مسئله احتمال اخراج چین از این سازمان تجاری را مطرح کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала