ایران امریکا را تهدید کرد

© Wikipedia / MrInfo2012ایران امریکا را تهدید کرد
ایران امریکا را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد پایگاه های نظامی آمریکا در خاور میانه در تیررس موشک های کشور وی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار حاجی زاده با اشاره به پایگاه های آمریکا در منطقه گفت: پایگاه های العدید و‌ظفره کمتر از 300 کیلومتر و پایگاه قندهار 400 کیلومتر با ما فاصله دارند. این پایگاه‌ها‌ گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آنها را می‌زنیم. همین شرایط در دریا هم هست. امروز به موشک های دریایی رسیدیم که برد 700 کیلومتری داریم که قابل استفاده در دریای عمان است و ناوهای هواپیمابر آمریکا برای ما یک سیبل هستند.
خصوصیات موشک کروز 1500 کیلومتری سپاه پاسداران ایران - اسپوتنیک ایران
خصوصیات موشک کروز 1500 کیلومتری سپاه پاسداران ایران
باید خاطرنشان کرد که این بیانیه فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در شرایط تیرگی روز افزون روابط تهران و واشنگتن ایراد شده است.
بتازگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با صدور یک بیانیه رسمی با انتقاد شدید از سیاست های ایران در منطقه گفت ایالات متحده را "شریک ثابت قدم" حکومت عربستان باقی خواهد ماند.
ترامپ در بیانیه خود گفت: "دنیا جای بسیار خطرناکی است! ایران مسوول جنگ یمن و بی ثبات کردن عراق است. ایرانیان همچنین بسیاری از آمریکاییان و مردم بی گناه را در سراسر خاورمیانه کشته اند."
ترامپ در ادامه افزود: "ایران بزرگ ترین حامی تروریسم در دنیا محسوب می شود."
او گفت: "عربستان سعودی همچنین قبول کرده است که برای مبارزه با تروریسم اسلامی افراطی میلیادرها دلار هزینه بکند." 
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала