ترکیه سخنان ترامپ در خصوص قتل خاشقجی را خنده‌دار خواند

© REUTERS / Umit Bektasترکیه سخنان ترامپ در خصوص قتل خاشقجی را خنده‌دار خواند
ترکیه سخنان ترامپ در خصوص قتل خاشقجی را خنده‌دار خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دبیرکل حزب عدالت و توسعه ترکیه بیانیه‌ای کاخ سفید در خصوص قتل خاشقجی را مضحک خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، نومان کورتولموش، معاون دبیرکل حزب عدالت و توسعه ترکیه در واکنش به اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص رد نقش صد درصدی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قتل جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی گفت: بیانیه دیروز یک بیانیه خنده‌دار بود.

جزئیات جدیدی از قتل وحشیانه خاشقجی وجود دارد - اسپوتنیک ایران
جزئیات جدیدی از قتل وحشیانه خاشقجی وجود دارد

کورتولموش همچنین در ادامه افزود: امکان ندارد که یک آژانس اطلاعاتی همانند سازمان سیا نداند که دستور قتل را چه کسی داده است؟ این مسئله حتی برای افکار عمومی آمریکا و نه برای افکار عمومی جهان معتبر است.
رئیس‌جمهور ایالات متحده روز گذشته در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد درباره نقش بن سلمان در قتل خاشقجی اعلام کرده بود که ولیعهد عربستان شاید (در جریان این اتفاق) بوده باشد، شاید هم نبوده باشد. وی همچنین در ادامه افزوده بود که سازمان سیا ۱۰۰ درصد نقش داشتن ولیعهد سعودی در ترور جمال خاشقجی را تایید نکرده است.
پیشتر منابع خبری ترکیه فاش کردند، آنکارا یک فایل صوتی 15 دقیقه‌ای جدید از مناقشه اعضای تیم ترور بر سر چگونگی قتل خاشقچی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول در اختیار دارد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص این فایل اظهار کرد: فایل صوتی قتل جمال خاشقچی به قدری هولناک بود که حتی افسر اطلاعاتی عربستانی را نیز که به آن گوش داده بود، شوکه کرد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала